vineri, 3 august 2012

Legea 35/2008 despre Registrul electoral și listele electorale permanente din țară și străinătate.

Registrul electoral( nm-neînființat încă de guv. Boc și MRU)
Art. 22. – (1) Registrul electoral reprezintă o bază de date centralizată în care sunt înscrişi toţi cetăţenii români, inclusiv cei cu domiciliul în străinătate, care au împlinit vârsta de 18 ani, cu drept de vot. Înregistrarea cetăţenilor cu domiciliul în străinătate se va face pe baza evidenţei existente la Direcţia generală de paşapoarte din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, utilizate la eliberarea paşapoartelor de tip CRDS. 
(2) Registrul electoral pentru cetăţenii români cu domiciliul în România este structurat pe judeţe, municipii, oraşe, comune, iar pentru cei cu domiciliul în străinătate, pe ţări şi localităţi. 
(3) Autoritatea Electorală Permanentă întocmeşte, păstrează şi actualizează în permanenţă, până la data de 31 martie a fiecărui an, Registrul electoral. La nivelul fiecărui judeţ şi sector al municipiului Bucureşti, Registrul electoral care cuprinde alegătorii cu domiciliul sau reşedinţa pe teritoriului unităţii administrativ-teritoriale este păstrat şi actualizat de către biroul teritorial al Autorităţii Electorale Permanente. 
(4) Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, precum şi Direcţia generală de paşapoarte din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pun la dispoziţia Autorităţii Electorale Permanente datele şi informaţiile necesare întocmirii şi actualizării Registrului electoral. 
(5) Datele care se înscriu în Registrul electoral pentru fiecare alegător sunt următoarele:
a) data naşterii;
b) codul numeric personal;
c) ţara în care îşi are domiciliul sau reşedinţa;
d) adresa de domiciliu;
e) adresa de reşedinţă;
f) seria şi numărul cărţii de alegător;
g) seria şi numărul actului de identitate. 
(6) Odată înscris în Registrul electoral cu adresa de domiciliu, alegătorul poate să adreseze Autorităţii Electorale Permanente o cerere pentru înscrierea sa cu adresa de reşedinţă. 
(7) Cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, precum şi cetăţenii români cu domiciliul în ţară aflaţi temporar în străinătate, la cererea lor, se înscriu în Registrul electoral cu datele corespunzătoare ultimei adrese de domiciliu sau de reşedinţă. 
Art. 23. – (1) Persoanele decedate se radiază din Registrul electoral, la sesizarea serviciului public comunitar de evidenţă a populaţiei, în termen de 24 de ore. 
(2) Persoanele care şi-au pierdut cetăţenia română se radiază din Registrul electoral, pe baza comunicării Ministerului Justiţiei, în termen de 24 de ore de la primirea acesteia. 
(3) Persoanele care au pierdut drepturile electorale se radiază din Registrul electoral, la sesizarea serviciului public comunitar de evidenţă a populaţiei, în termen de 24 de ore. 
Art. 24. – (1) Datele şi informaţiile conţinute în Registrul electoral sunt destinate exclusiv proceselor electorale. 
(2) Orice persoană înscrisă în Registrul electoral poate solicita informaţii numai cu privire la datele personale care sunt conţinute în acesta. 
(3) Întâmpinările împotriva omisiunilor, a înscrierilor greşite şi a oricăror erori din Registrul electoral se fac la biroul teritorial judeţean al Autorităţii Electorale Permanente competent, acesta fiind obligat să se pronunţe, prin dispoziţie, în cel mult 3 zile de la înregistrare. 
(4) Contestaţiile împotriva dispoziţiilor date se soluţionează, în cel mult 3 zile de la înregistrare, de către judecătoria în a cărei rază teritorială domiciliază alegătorul.

Listele electorale
Art. 25. – Listele electorale cuprind cetăţenii cu drept de vot înscrişi în Registrul electoral. Ele sunt permanente sau suplimentare. 
Art. 26. – (1) Listele electorale permanente pentru subdiviziunile administrativ-teritoriale de pe teritoriul naţional se întocmesc de către primarul comunei, oraşului sau municipiului ori al sectorului municipiului Bucureşti, după caz, pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în Registrul electoral şi comunicate primarului de către biroul teritorial al Autorităţii Electorale Permanente care funcţionează la nivelul judeţului pe teritoriul căruia se află localitatea. Listele electorale permanente ce cuprind cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate se întocmesc de către Autoritatea Electorală Permanentă şi vor sta la baza delimitării secţiilor de votare ce vor fi organizate în străinătate. 
(2) Listele electorale permanente se întocmesc pe localităţi şi cuprind pe toţi cetăţenii cu drept de vot care domiciliază în localitatea pentru care ele au fost întocmite. 
(3) Listele electorale permanente se întocmesc la comune, pe sate şi, după caz, străzi, iar la oraşe, municipii şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiilor, pe străzi şi, după caz, blocuri. 
(4) Listele electorale permanente vor cuprinde, în ordinea numărului imobilelor în care locuiesc alegătorii, numele şi prenumele, domiciliul acestora, codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, seria şi numărul cărţii de alegător, numărul circumscripţiei electorale pentru fiecare tip de scrutin, sau, după caz, al colegiului uninominal şi numărul secţiei de votare. 
(5) Listele electorale permanente se întocmesc în 3 exemplare oficiale, se semnează de primar şi de secretarul unităţii administrativ-teritoriale şi se păstrează în 3 registre speciale cu file detaşabile, din care unul de secretarul unităţii administrativ-teritoriale, unul de judecătoria în a cărei rază teritorială se află localitatea pentru care au fost întocmite şi unul de Autoritatea Electorală Permanentă. 
(6) Listele electorale se întocmesc şi se fac publice până cel târziu cu 45 de zile înaintea zilei alegerilor. 
(7) Alegătorii au dreptul să verifice înscrierea în listele electorale. Întâmpinările împotriva omisiunilor, a înscrierilor greşite şi a oricăror erori din liste se fac la primarul localităţii sau la reprezentanţa diplomatică, aceasta fiind obligată să se pronunţe, prin dispoziţie, în cel mult 3 zile de la înregistrare. 
(8) Contestaţiile împotriva dispoziţiilor date se depun în termen de 5 zile de la comunicare şi se soluţionează, în cel mult 3 zile de la înregistrare, de către judecătoria în a cărei rază teritorială domiciliază alegătorul. Pentru circumscripţia electorală pentru românii cu domiciliul în afara ţării contestaţiile se depun la Tribunalul Bucureşti. 
(9) Primarul sau membrul desemnat al reprezentanţelor diplomatice este obligat să comunice judecătoriei şi Autorităţii Electorale Permanente orice modificare în listele electorale. 
(10) Două copii ale exemplarului oficial al listei electorale permanente păstrat de secretarul unităţii administrativ-teritoriale sau la sediul misiunii diplomatice, conform art. 20 lit. a), vor fi înaintate birourilor electorale ale secţiilor de votare, prin grija primarului sau a unei persoane desemnate de şeful misiunii diplomatice, în termen de 24 de ore de la constituirea acestora. 
(11) Modificările intervenite după trimiterea copiilor de pe listele electorale permanente se comunică judecătoriei şi biroului electoral al secţiei de votare în termen de 24 de ore. 
Art. 27. – (1) Listele electorale suplimentare se întocmesc în cazurile prevăzute de prezentul titlu şi vor cuprinde elementele prevăzute la art. 26 alin. (4). Listele se semnează de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare unde au fost întocmite. 
(2) În lista electorală suplimentară vor fi trecute, de către preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, persoanele care se prezintă la vot şi fac dovada că domiciliază pe raza secţiei de votare respective, însă au fost omise din listă. Persoanele respective pot vota numai în baza actului de identitate şi a cărţii de alegător. 
(3) Întâmpinările formulate cu privire la listele suplimentare se soluţionează de către biroul electoral al secţiei de votare, prin hotărâre. 
 Art.26 și 27 din Legea 35/2008, modificate ulterior
 
 Listele electorale
Art. 25. – Listele electorale cuprind cetăţenii cu drept de vot înscrişi în Registrul electoral. Ele sunt permanente sau suplimentare.
Art. 26. – (1) Listele electorale permanente pentru subdiviziunile administrativ-teritoriale de pe teritoriul naţional se întocmesc de către primarul comunei, oraşului sau municipiului ori al sectorului municipiului Bucureşti, după caz, pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în Registrul electoral şi comunicate primarului de către biroul teritorial al Autorităţii Electorale Permanente care funcţionează la nivelul judeţului pe teritoriul căruia se află localitatea.
(2) Listele electorale permanente se întocmesc pe localităţi şi cuprind pe toţi cetăţenii cu drept de vot care domiciliază în localitatea pentru care ele au fost întocmite.
(3) Listele electorale permanente se întocmesc la comune, pe sate şi, după caz, străzi, iar la oraşe, municipii şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiilor, pe străzi şi, după caz, blocuri.
(4) Listele electorale permanente vor cuprinde, în ordinea numărului imobilelor în care locuiesc alegătorii, numele şi prenumele, domiciliul acestora, codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, seria şi numărul cărţii de alegător, numărul circumscripţiei electorale pentru fiecare tip de scrutin, sau, după caz, al colegiului uninominal şi numărul secţiei de votare.
(5) Listele electorale permanente se întocmesc în 3 exemplare oficiale, se semnează de primar şi de secretarul unităţii administrativ-teritoriale şi se păstrează în 3 registre speciale cu file detaşabile, din care unul de secretarul unităţii administrativ-teritoriale, unul de judecătoria în a cărei rază teritorială se află localitatea pentru care au fost întocmite şi unul de Autoritatea Electorală Permanentă.
(6) Listele electorale se întocmesc şi se pun la dispoziţia alegătorilor spre consultare până cel târziu cu 45 de zile înaintea zilei alegerilor.
(7) Alegătorii au dreptul să verifice înscrierea în listele electorale. Întâmpinările împotriva omisiunilor, a înscrierilor greşite şi a oricăror erori din liste se fac la primarul localităţii, acesta fiind obligat să se pronunţe, prin dispoziţie, în cel mult 3 zile de la înregistrare.
(8) Contestaţiile împotriva dispoziţiilor date se depun în termen de 5 zile de la comunicare şi se soluţionează, în cel mult 3 zile de la înregistrare, de către judecătoria în a cărei rază teritorială domiciliază alegătorul.
(9) Primarul este obligat să comunice judecătoriei şi Autorităţii Electorale Permanente orice modificare în listele electorale.
(10) Abrogat.
(11) Modificările intervenite după trimiterea copiilor de pe listele electorale permanente se comunică judecătoriei şi biroului electoral al secţiei de votare în termen de 24 de ore.
__________
Alineatele (1), (6), (7), (8) şi (9) au fost modificate prin art. I pct. 32 din O.U.G. nr. 97/2008.
- Alineatul (10) a fost abrogat prin art. I pct. 33 din O.U.G. nr. 97/2008.

Art. 27. – (1) Listele electorale suplimentare se întocmesc în cazurile prevăzute de prezentul titlu şi vor cuprinde elementele prevăzute la art. 26 alin. (4). Listele se semnează de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare unde au fost întocmite.
(2) În lista electorală suplimentară vor fi trecute, de către preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, persoanele care se prezintă la vot şi fac dovada că domiciliază pe raza secţiei de votare respective, însă au fost omise din copia de pe lista electorală permanentă, persoanele care votează conform prevederilor art. 8 alin. (4), cetăţenii români din străinătate care fac dovada cu paşaportul cu menţiunea privind stabilirea domiciliului în străinătate că domiciliază într-o ţară din colegiul uninominal respectiv, cetăţenii români care arată că au reşedinţa într-o ţară din colegiul uninominal respectiv prin prezentarea paşaportului simplu sau, în cazul statelor membre ale Uniunii Europene, şi a cărţii de identitate, însoţite de documentul emis de autorităţile străine care dovedeşte reşedinţa în străinătate, precum şi persoanele care votează conform dispoziţiilor art. 8 alin. (3). Persoanele respective pot vota numai în baza actului de identitate şi a cărţii de alegător.
(3) Întâmpinările formulate cu privire la listele suplimentare se soluţionează de către biroul electoral al secţiei de votare, prin decizie.
__________
Alineatele (2) şi (3) au fost modificate prin art. I pct. 35 din O.U.G. nr. 97/2008.

31 comments:

mos alecu spunea...

Art. 73. – (1) Prevederile prezentului titlu referitoare la Registrul electoral naţional se aplică începând cu alegerile parlamentare din 2012.

Deci ar cam fi cazul sa se "intocmeasca" acest Registru ... ca se apropie "alegerile parlamentare din 2012" .

Probabil in acest sens a fost si declaratia Prim-ministrului ... in care nu a vorbit de morti si schimbari de nume (pe motiv de "bahmuteanca") , acestea fiind treburile strict ale primariilor ...
Sau , din alte motive nu s-a atins de "scoaterea din liste" a acelor votanti ??

Mortii au dovedit , cel putin in vremurile băşite , un dezvoltat spirit civic , participind in numar foarte mare la multe alegeri ... Va dati "cu seama" ce scandal va face "coana" E_ropa , cind ii va spune madama Macoveica ca "lovituristii astia de stat" vor sa interzica exercitarea dreptului la vot unor cetateni ???

Si mai am o nedumerire ... De ce Baconschi a trebuit sa-i cheme (pe cei despre care vorbim) tocmai la Paris ? ... Eu cred ca ar fi putut obtine mult mai multe voturi (favorabile , bineinteles) daca-i scutea de "deplasare" , si le organiza sectii de votare la ... resedintele lor actuale ?
Erau si mai putine sectii (nu atitea cite a trebuit sa organizeze in toata lumea) : una in Rai , in gradina amenajata pe terasa "blocului de locuinte" ; a doua in Iad , la nivelul , 49 - subsol , in imediata apropiere a cazanelor cu smoala .

mos alecu spunea...

Pe baza unei idiotii sustinute de nanoBoc cum ca nu are personal pentru a face un minirecensamint pentru a intocmi listele electorale ... si membrii guvernului si presarii care diseca situatia bat cimpii ...

Trebuie sa ma repet ... dar nu am ce face . Băi idiotilor , luati de-aicia :
L.35/2008
Art. 22. – (1) Registrul electoral reprezintă o bază de date centralizată în care sunt înscrişi toţi cetăţenii români, inclusiv cei cu domiciliul în străinătate, care au împlinit vârsta de 18 ani, cu drept de vot. Înregistrarea cetăţenilor cu domiciliul în străinătate se va face pe baza evidenţei existente la Direcţia generală de paşapoarte din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, utilizate la eliberarea paşapoartelor de tip CRDS.

(2) Registrul electoral pentru cetăţenii români cu domiciliul în România este structurat pe judeţe, municipii, oraşe, comune, iar pentru cei cu domiciliul în străinătate, pe ţări şi localităţi.

(3) Autoritatea Electorală Permanentă întocmeşte, păstrează şi actualizează în permanenţă, până la data de 31 martie a fiecărui an, Registrul electoral. La nivelul fiecărui judeţ şi sector al municipiului Bucureşti, Registrul electoral care cuprinde alegătorii cu domiciliul sau reşedinţa pe teritoriului unităţii administrativ-teritoriale este păstrat şi actualizat de către biroul teritorial al Autorităţii Electorale Permanente.

(4) Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, precum şi Direcţia generală de paşapoarte din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pun la dispoziţia Autorităţii Electorale Permanente datele şi informaţiile necesare întocmirii şi actualizării Registrului electoral.

Art. 23. – (1) Persoanele decedate se radiază din Registrul electoral, la sesizarea serviciului public comunitar de evidenţă a populaţiei, în termen de 24 de ore.

(2) Persoanele care şi-au pierdut cetăţenia română se radiază din Registrul electoral, pe baza comunicării Ministerului Justiţiei, în termen de 24 de ore de la primirea acesteia.

(3) Persoanele care au pierdut drepturile electorale se radiază din Registrul electoral, la sesizarea serviciului public comunitar de evidenţă a populaţiei, în termen de 24 de ore.
Art. 25. – Listele electorale cuprind cetăţenii cu drept de vot înscrişi în Registrul electoral. Ele sunt permanente sau suplimentare.

Art. 26. – (1) Listele electorale permanente pentru subdiviziunile administrativ-teritoriale de pe teritoriul naţional se întocmesc de către primarul comunei, oraşului sau municipiului ori al sectorului municipiului Bucureşti, după caz, pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în Registrul electoral şi comunicate primarului de către biroul teritorial al Autorităţii Electorale Permanente care funcţionează la nivelul judeţului pe teritoriul căruia se află localitatea. Listele electorale permanente ce cuprind cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate se întocmesc de către Autoritatea Electorală Permanentă şi vor sta la baza delimitării secţiilor de votare ce vor fi organizate în străinătate.

mos alecu spunea...

In concluzie :
- MAI face o lista cu toti posesorii de buletine/carti de identitate din Romania ; tot el face si "marcarea" in acea lista a celor care nu au drept de vot (nu-i radiaza ... pentru ca se poate reprimi dreptul de vot)
- MAI trimite lista asta la Autoritatea Electorala ... care o imparte pe "parohii" (localitati , strazi ...)si intocmeste Listele electorale
- Autoritatea Electorala trimite Listele electorale la primarii
- primariile (actualizeaza permanent...) , in cazul de fata , scot ultimii morti si ultimele schimbari de nume din acele liste ... si gata

Ce p..a mea personal iti mai trebuie la primarie , nanoBocule ???

Chestia este ca nici cei de la guvern ... se pare ca nu prea stiu despre ce este vorba ... ca trebuiau sa-i dea una peste bot nanoBocului , de sa-i sara mucii pina-n gura başinescului ...

Lupus spunea...

Atenție la art 22 alin (7) și art.26 alin. (1) pentru cei din străinătate. Aceștia trebuie să ceară înscrierea în Registrul electoral și numai după aceea sunt trecuți în listele permanente de către Autoritatea Electorala permanentă.

(7) Cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, precum şi cetăţenii români cu domiciliul în ţară aflaţi temporar în străinătate, la cererea lor, se înscriu în Registrul electoral cu datele corespunzătoare ultimei adrese de domiciliu sau de reşedinţă.

Art. 26. – (1) ........... Listele electorale permanente ce cuprind cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate se întocmesc de către Autoritatea Electorală Permanentă şi vor sta la baza delimitării secţiilor de votare ce vor fi organizate în străinătate.

mos alecu spunea...

@Lupuș 3 august 2012, 19:52 :
Intr-o prima faza (situatia de acum) , pe baza datelor de la frontiere , cei iesiti din tara sint trecuti ca fiind "in strainezia" , si nu mai sint trecuti la adresa de domiciliu .
Pe baza cererii lor le sint completate datele referitoare la TARA SI LOCALITATEA in care se gasesc (pentru ca AEP sa poata organiza sectii de votare si pentru ei) ...

mos alecu spunea...

Inca un argument pentru timpenia datelor aflate in listele electorale de la referendum ...

N-ar fi locul aici , dar ... sa mearga ...
Un baiat destept a transmis ideea la A3 : folosirea datelor OFICIALE ale recensamintului din 2002 pentru a verifica exactitatea "cantitatii" de votanti care , se zice ca , ar fi in Romania ...
Am verificat (//www.insse.ro/cms/rw/pages/rpl2002.ro.do ) ... si ajungi sa-ti pui miinile in cap cind vezi "ce de-a prosti" ne conduc ...

Deci in 2002 :
- populatie totala = 21.680.921
- populatie 0-17 ani = 5.394.838
- buni/apti/cu drept de vot (fara sa-i mai scoatem pe debili mintal , deranjati la bibilica , cu interdictie juridica ...) = 16.286.136
Din acestia ... 50%+1 = 8.143.068

Dar din 2002 populimea Romaniei a tot scazut ...

De unde p..a calului au scos "suptordonatii" lui Rus 18 milioane si citeva sute de mii de votanti ???

tanta spunea...

Eu cred ca mai cresc,vin din urma cei care au implinit 18 ani daca intradevar nu sunt reactualizate

mos alecu spunea...

Au , ăştia , un dar de a ma mentine "cu arcul intors"... ceva de speriat ...

Ce spun basinestii ?
Spun ei ca : cei care NU AU VOTAT trebuie numarati la raspunsul cu cele mai putine voturi reale exprimate , deoarece ei NU SINT DE ACORD CU CEALALTA VARIANTA de raspuns (daca ar fi fost de acord cu acea "cealalta" varianta s-ar fi exprimat , si ei , prin vot).

Daca aceasta demonstratie(?) ar fi facut-o de-alde I(n)gas , Talmaceanu , Visan , Hoara ... as fi zis ca atita-i duce mintea ... Dar aceasta demonstratie/sustinere o fac "telectualistii" autodeclarati foarte ... atoatestiutori . Iar multi reprezentanti ai populimii spun : noi sintem prosti ... dar daca spun astia , care-s destepti , inseamna ca asa este ...

Bine , băi desteptii p...i ... aveti dreptate : toti cei care nu se prezinta la vot sint impotriva celui care obtine cele mai multe voturi real exprimate (introduse in urne) . Am inteles si de ce este asa : daca l-ar fi sustinut pe cel dintii ... s-ar fi prezentat cu un vot real in favoarea lui .
In acest caz ... luati-va basinescul , duceti-va in 'zdele mamelor voastre ... si spalati-va pe cap cu el . Deoarece incepind cu alegerile din 2009 , presedinte al Romaniei este Geoana , care "beneficiind" si de voturile neprezentatilor la vot ... l-a surclasat "de departe" pe basinescul vostru ...

Fereasca Dumnezeu sa se aplice ideile voastre si in Americania ... s-ar dovedi ca toti presedintii acesteia sint "in falş" !

mos alecu spunea...

Recunosc , am gresit !
Sigur ca , prin venirea din urma a celor care au implinit 18 ani , populatia Romaniei a crescut fata de recensamintul din 2002 ...
Am uitat , ca un timpit ce sint , ca in Romania s-a descoperit si se aplica in masa , cu mare succes , NEMURIREA ...

In aceeasi idee se pare ca se comporta si cei de la INSSE (aia cu statistica) , atunci cind afirma ca populatia Romaniei scade , scade , si tot scade ...

://www.insse.ro/cms/files/Anuar%20statistic/02/02%20Populatie_ro.pdf

Lupus spunea...

@mos alecu
Vad că bashiții tot insistă să ne spună că în perioada regimului lor s-a trăit atît de bine încît populația României a crescut.
Si-au pierdut complet controlul asupra sfincterelor gîndirii lor.
Uauuu, ce pute! :):)

La categoriile enumerate de d-voastră se mai adaugă cei 622 000 de români care nu si-au mai preschimbat cărtile de identitate de multă vreme.
Ei trebuie scăzuți din cvorumul lui Rus.Dacă ar fi în țară nu ar putea subzista fară acte valabile. Daca doresc să voteze si au acte, o pot face pe listele suplimentare.

mos alecu spunea...

Am bulit-o !... Mi-am fu..t norocu' !

Am aflat (cu uimire/stupoare/bucurie/frica/nedumerire) ca "tanta 4 august 2012, 11:26" este DOMNUL PRESEDINTE TRAIAN IMPERATOR • CAESAR • DIVI • NERVAE • FILIVS • MARCVS • VLPIVS • NERVA • TRAIANVS • OPTIMVS • AVGVSTVS • FORTISSIMVS • PRINCEPS • GERMANICVS • DACICVS • PARTHICVS • MAXIMVS. BASESCU !!!

Neasteptata/uimitoarea/"de spaima" descoperire am facut-o atunci cind am aflat zisele DOMNULUI PRESEDINTE , cum ca listele Rus-ului vor creste ca numar , deoarece , de la data intocmirii lor (cindva prin o mie nouasute ... toamna !) multi copii au implinit virsta de 18 ani ... iar de murit ... n-au prea murit (nesimtitii de romani - alegeti dvs. intre ROMÂNI si ROMANI)...

Asa ca spusele celor doi (unul singur ?) sint , in mod LEGIC adevarate ... iar eu trebuie sa accept ideea ca datele INSSE (ala cu statistica) sint niste minciuni sfruntate , iar eu ma fac vinovat de colportare a unor idei daunatoare statului nostru de drept(i) .

Daca , cumva , nu ma mai auzit/vedeti pe aici ...

mos alecu spunea...

Cit , inca . nu am suferit un accident aviatic (prin caderea intr-o gura de canal , uitindu-ma dupa un avion) ma mai intreb :
- de ce toata lumea prezenta la televiziuni , inclusiv "televizionistii" care realizeaza emisiunile , bat cimpii , in continuare , cum ca listele electorale trebuie sa le intocmeasca primarii ? ...
- de ce guvernul nu a transmis mijloacelor mass-media procedura PREVAZUTA DE LEGE privind modul de realizare a acestei activitati ; procedura care prevede ca MAI transmite niste date la Autoritatea electorala ; Autoritatea electorala transmite la primarii Listele electorale ; primarii radiaza mortii din aceste liste ... SI GATA ? (a se vedea comentariile anterioare) ;
---- de aici (din legea 35/2008) rezulta ca primarii nu prea au nimic de facut
- de ce se vorbeste de o declaratie a Prim-ministrului cum ca este gata "sa piarda referendumul" pentru binele tarii ?
- s-a hotarit , cumva , ca primele liste ale Rus-ului sint "batute-n cuie" ?

Nu-mi vine a crede (dar este posibil) ca nici un primar nu stie care ii sint atributiile din L.35/2008 .
Nu-mi vine a crede ca nici o "tanti" de la Autoritatea Electorala Permanenta (incluzind aici si reprezentantele/filialele judetene ale acesteia nu stie care le sint atributiile din L.35/2008 .
Nu-mi vine a crede ca nici un plutonier (sau ce grad profesional o fi fiind) din Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date , a MAI , nu a spus sefilor lui : hai sa trimitem datele noastre (periate de nebuni , retardati mintal , cu interdictie judecatoreasca ...) la AEP ... si-am terminat balamucul .

Lupus spunea...

@mos alecu
Evidența Populației are un rol destul de important în actualizarea listelor permanente. Modificările de domiciliu ale persoanelor, de competența exclusivă a Evidentei p sunt promt introduse în liste.
Am constatat asta, urmărind modificările din ultimii 20 de ani privind domiciliul membrilor mei de familie.
Nenorocirile încep acolo unde modificările în liste depind de birocrația DMH.

CE ZAR INTERNATIONAL spunea...

Pe ce s-ar putea baza SEFUL DE LA CURTICICA?
Cit de multi moldoveni ar fi putut primi cetatenie?!
Cum ramine cu cei care domiciliul cu zecile la aceeasi adresa?

mos alecu spunea...

@Lupuș 4 august 2012, 21:15 :
Nu BIROCRATIA , ci puturosenia/delasarea si eventuale dispozitii subtile : "lasa-i , bă , acolo ... ca nu se stie cind avem nevoie de mai multi votanti ...!".

Asta mi se pare ca este atitudinea si acum ...

CE ZAR INTERNATIONAL spunea...

Republica Moldova

Numărul populaţiei stabile la 1 ianuarie 2012 (mii) 3559,5

2011

Numărul născuţilor-vii 39182

Rata natalităţii, ‰ 11,0

Decese, persoane 39249

Rata mortalităţii, ‰ 11,0



-=-=-Emigrări, persoane 3920 -=-=-=-=-=-

Imigrări, persoane 2704

Repatriaţi, persoane 654

tigri2 spunea...

Mai gainarilor,de ce nu vorbiti la telefon ,de ce infectati emisia video cu ineptiile voastre?

karadeniz spunea...

Ca orice chestie românească făcută pentru a ne afla în treabă și chestia asta cu listele electorale e făcută în același stil. Despre listele de alegători, cine le întocmește și actualizează, sunt prevederi în mai multe legi:
Legea nr. 3/2000 privind organizarea si desfasurarea referendumului;
Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale;
Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei;
Lege nr. 33/2007privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European;
Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si pentru modificarea Legii nr. 67/2004, a Legii administratiei publice locale nr. 215/2001 si a Legii nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali;
Analizate de un jurist ori de o persoană mai chițibușară cred că se vor găsi unele inadvertențe, privind listele electorale, în prevederile acestor legi. Părerea mea este că acestea ar fi trebuit unificate într-o sigură lege. Mi se pare mai eficient și mai economic.
O altă lege este Legea 290/2005 pentru aprobarea OuG nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, reședinta și actele de identitate ale cetățenilor români.
Chiar dacă nu vorbește de listele electorale vorbește de un instrument emis dar încă neutilizat pentru alegeri, cartea de alegător.
Art. 3 Sistemul national informatic de evidenta a populatiei, denumit in continuare S.N.I.E.P., este administrat de catre Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, denumita in continuare D.E.P.A.B.D., si reprezinta ansamblul activitatilor desfasurate cu mijloace informatice pentru tinerea evidentei persoanelor, producerea, emiterea si evidenta documentelor de stare civila, a cartilor de identitate, a cartilor de alegator si a altor documente necesare persoanei in relatiile cu statul.
Poate nu ar strica o confruntare a listelor electorale cu faimoasele cărți de alegător care au costat și costă în continuare e multe parale, orice carte de identitate emisă, începând cu vârsta de 18 ani, e însoțită și de cartea de alegător, inclusiv în cazul preschimbării , dar pe care încă nu le-am folosit și nu cred că le vom mai folosi.
Eu am predat deja o astfel de carte de alegător virigină, pe care am folosit-o cei drept pentru primirea pensiei de la poștaș, în loc de CI, când nu eram acasă.

mos alecu spunea...

@* 4 august 2012, 22:28 :
Nu am inteles :
- la 01.01.12 avea 3,5595 milioane locuitori , dar :
----- in 2011 s-au nascut 39,182 milioane ?
----- in 2011 au murit 39,249 milioane ?
----- au emigrat 3,920 milioane ?

mos alecu spunea...

"Mai gainaţule" , da' cine te-a suparat iar ???
Iar ti-a venit criza ... de suparare ?

Lupus spunea...

@karadeniz
Toate legile amintite de dvs mai sus au fost abrogate sau modificate de Legea 35/2008, cu modificările ei ulterioare.
Aveți dreptate cu unificarea. CCR a recomandat in ian 2010 unificarea dispozițiilor referitoare la toate tipurile de alegeri intr-un Cod electoral.
Vedeți postul anterior.

mos alecu spunea...

@karadeniz 5 august 2012, 01:32 :
La : "Poate nu ar strica o confruntare a listelor electorale cu faimoasele cărți de alegător ..." .

L.35/2008 isi propune sa rezolve problema tocmai in aceasta idee ...

Art. 22. (4) Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, precum şi Direcţia generală de paşapoarte din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pun la dispoziţia Autorităţii Electorale Permanente datele şi informaţiile necesare întocmirii şi actualizării Registrului electoral.

De aici rezulta ca procesul intocmirii/actualizarii listelor electorale incepe (se bazeaza pe datele...) de la Centrul national... evidenta persoanelor (nicidecum nu se realizeaza de catre primari cum tot maninca rahat si politicieni si ,,societari civili" precum si ,,presari") .

Elementele de la "evidenta populatiei" sint datele/elementele din lista de alegatori (tot MAI , cu structurile din subordine , sau de la Minist. Justitiei si Minist. Sanatatii , inscriu si datele privind pe cei din "strainezia" , cei fara drept de vot - medical sau juridic - , morti , schimbari de nume ...) .

Autoritatea Electorala Permanenta (si structurile ei judetene) nu fac nimic altceva decit sa "tipareasca" listele , primite de la MAI pe localitati , strazi ...

Primariile nu fac nimic altceva decit sa radieze eventualii morti si sa introduca eventualii "schimbatori" de nume (de la data intocmirii listelor de catre MAI) .

CEZAR spunea...

@mos alecu - cine-i fericitul ,,gainat" ! Se nasc confuzii regretabile...??!!

CE ZAR INTERNATIONAL spunea...

@mos alecu
In coltul din dreapta sus a primei pagini

http://www.statistica.md/category.php?l=ro&idc=103

mos alecu spunea...

Cer scuze celui care n-are somn si bintuie internetul pe la ora 1 din noapte (Karadeniz) ...
Datorita sistemului de "moderare" a comentariilor n-am stiut ca "este un loc ocupat" de comentariul altcuiva ...

Comentariul meu :
mos alecu spunea...
5 august 2012, 08:50

"Mai gainaţule" , da' cine te-a suparat iar ???
Iar ti-a venit criza ... de suparare ?

este adresat lui tigri2 4 august 2012, 23:43

mos alecu spunea...

@* 5 august 2012, 12:02 :
Aha ! Deci multiplicatorul "mii" se refera numai la "populatia stabila" ; pentru celelalte sint date valorile reale ...

Si acum intrebarea : care este semnificatia acestor informatii pentru situatia de la noi ?

CE ZAR INTERNATIONAL spunea...

165 de persoane au devenit cetăţeni români -25/06/2012
Luni, 25 iunie 2012, au fost invitate să depună jurământul de credinţă faţă de România, 210 persoane. La ceremonie, care a avut loc în prezenţa preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie (ANC), doamna Nicoleta Ecaterina Eucarie, 165 de persoane au depus jurământul de credinţă faţă de România, obţinând certificatul de cetăţenie.

Conform legii, cetăţenia română se dobândeşte la data depunerii jurământului de credinţă faţă de România, moment în care se înmânează şi certificatul de cetăţenie română.

Ulterior dobândirii certificatului de cetăţenie, persoana se prezintă la misiunile diplomatice ale României în străinătate sau la oficiile de stare civilă din România în vederea transcrierii documentelor de identitate şi obţinerii certificatului de naştere, proces care durează câteva luni. Competenţa pentru eliberarea acestor documente aparţine în exclusivitate Ministerului Administraţiei şi Internelor.

După ce intră în posesia tuturor documentelor de identitate eliberate de autorităţile române, persoana poate depune cerere pentru obţinerea paşaportului.

Certificatul de cetăţenie atestă doar calitatea de cetăţean român, fără a-i conferi solicitantului dreptul la un paşaport sau la o călătorie liberă.

BIROUL COMUNICARE

148 de persoane au devenit cetăţeni români - 11/06/2012
76 de persoane au devenit cetăţeni români - 21/05/2012
Luni, 21 mai 2012, au fost invitate să depună jurământul de credinţă faţă de România, 104 persoane. La ceremonie, care a avut loc în prezenţa preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie (ANC), doamna Nicoleta Ecaterina Eucarie, 76 de persoane au depus jurământul de credinţă faţă de România, obţinând certificatul de cetăţenie.

Conform legii, cetăţenia română se dobândeşte la data depunerii jurământului de credinţă faţă de România, moment în care se înmânează şi certificatul de cetăţenie română.

Ulterior dobândirii certificatului de cetăţenie, persoana se prezintă la misiunile diplomatice ale României în străinătate sau la oficiile de stare civilă din România în vederea transcrierii documentelor de identitate şi obţinerii certificatului de naştere, proces care durează câteva luni. Competenţa pentru eliberarea acestor documente aparţine în exclusivitate Ministerului Administraţiei şi Internelor.

După ce intră în posesia tuturor documentelor de identitate eliberate de autorităţile române, persoana poate depune cerere pentru obţinerea paşaportului.

Certificatul de cetăţenie atestă doar calitatea de cetăţean român, fără a-i conferi solicitantului dreptul la un paşaport sau la o călătorie liberă.
====== http://cetatenie.just.ro/Home/Centrudepres%c4%83/Comunicatedepres%c4%83.aspx

CE ZAR INTERNATIONAL spunea...

http://www.cetatenie.org - liste complete de cetatenii

Căutare
Legea cetăţeniei
Noutăţi
Statistici cetăţenie
Întrebări frecvente
Despre site

Legea cetăţeniei











Legea cetăţeniei


Parlamentul României

Atentie!
Textele actelor actualizate sunt reproduceri neoficiale ale unor acte ce au suferit numeroase modificari de-a lungul timpului dar care nu au fost republicate în Monitorul Oficial. La astfel de texte nu se va face referire în nici un document oficial ele având numai un caracter informativ. În caz contrar, Indaco Systems îsi declina raspunderea pentru orice consecinte juridice ar putea genera.




CAPITOLUL I
Dispoziţii generale


Art. 1. - Cetăţenia română este legătura şi apartenenţa unei persoane fizice la statul român.

Cetăţenii români sunt egali în faţa legii; numai ei vor fi admişi în funcţiile publice civile şi militare.

Cetăţenii României se bucură de protecţia statului român.

Art. 2. - Modurile de dobândire şi de pierdere a cetăţeniei române sunt cele prevăzute în prezenta lege.

Art. 3. - Încheierea, declararea nulităţii, anularea sau desfacerea căsătoriei între un cetăţean român şi un străin nu produce efecte asupra cetăţeniei soţilor.


CAPITOLUL II
Dobândirea cetăţeniei române


Art. 4. - Cetăţenia română se dobândeşte prin:

a) naştere;

b) adopţie;

c) acordare la cerere.

CE ZAR INTERNATIONAL spunea...

Graficele din statisticile astea par sa dea dreptate ,,cunoscatorului national"?

http://www.cetatenie.org/index.php?page=3

CE ZAR INTERNATIONAL spunea...

-=-=-=-

http://www.cetatenie.org/index.php?page=3

mos alecu spunea...

@* 5 august 2012, 17:17 :
La : "...cunoscatorului national..." mi-as permite o corectura ... "ATOATEcunoscatorului national" ...

Aici , insa , se pare ca acest "ATOATE" este "ATOATE - 1" ... pentru ca datele comunicate de INSSE (//www.insse.ro/cms/files/Anuar%20statistic/02/02%20Populatie_ro.pdf) sint calculate avind in vedere si "soldul migratiei internationale determinat de schimbãrile de
domiciliu, ..." .

Iar datele prezentate de INSSE spun ca , de prin 2004 populatia Romaniei scade , scade , si tot scade