Cînd era să zic, uite dom`le, domnul Dogaru este și dînsul o dată mulțumit de ce se întîmplă cu pensiile celor care au lucrat în instituțiile de apărare, citind comunicatul SCMD de astăzi, cu privire la posibila adoptare de către Camera Deputaților a proiectelor de modificare a L 329/2009 și a OUG nr.1/2011, am rămas surprins că dînsul persistă în greșeala de a face confuzie între pensia pentru limita de vîrstă sau anticipată a militarilor și ajutoarele lunare acordate militarilor trecuți în rezervă fără să fi indeplinit condițiile de pensionare.
Sintagma este reluată de domnul Dogaru si in comiunicatul de astăzi:
„Astazi, 13.06.2012, la orele 14.00, se reiau discutiile in comisiile Camerei Deputatilor privind cele 4 amendamente propuse la Legea 329/2009 si OUG 1/2011. Cel mai probabil maine, (este insa posibil si in seara aceasta), daca totul decurge normal, acestea vor fi votate in Camera. Daca totul se va petrece asa cum speram, am rezolvat problema cumulului si a cuantumului celor cu “ajutoare sociale scazute” si vom transmite multumiri pentru initiativa ministrului Apararii, premierului, ministrului muncii si consilierului pe probleme juridice al ministrului Apararii, d-na avocat Simona Luminita Sirbu, care a reusit sa convinga dinozaurii de la Finante. Daca se intampla si de data asta ceva, se va recurge la solutia amnistierii fiscale.”
Poate reușiți d-voastră, doamnelor, să-l convingeți că punctul V al art.6 din Legea 263/2010, în formularea
V. cadrele militare trecute in rezerva, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare ale caror raporturi de serviciu au incetat, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, care beneficiaza de ajutoare lunare ce se asigura din bugetul de stat, in conditiile legii;
se referă la faptul că și militarii trecuți în rezervă și care primesc ajutoare lunare sunt asigurați în sistemul public de pensii pe perioada în care primesc acele ajutoare.
E decrebilizantă persistența în greșeală!
Notă
Pentru cei care nu cunosc, doamna Monica Caloianu este sefa Departamentului Jurdic al SCMD, iar doamna Simona Luminița Sîrbu, avocat de Constanța, este consilieră a noului ministru al Apărării și prețedinte al comisiei pentru elaborarea actelor normative care să reglementeze reconstrucţia sistemului de pensii militare ocupaţionale , înfiinţată la Ministerul Apărării Naţionale. .
Pentru cei care nu cunosc, doamna Monica Caloianu este sefa Departamentului Jurdic al SCMD, iar doamna Simona Luminița Sîrbu, avocat de Constanța, este consilieră a noului ministru al Apărării și prețedinte al comisiei pentru elaborarea actelor normative care să reglementeze reconstrucţia sistemului de pensii militare ocupaţionale , înfiinţată la Ministerul Apărării Naţionale. .
25 comments:
Nu e vorba de nici o greseala !...asa denumeste pensiile lunare ...devenite “ajutoare sociale,, prin sistemul public/unic de pensii ...la misto !!
sper ca nu se publica ce convine doar...site-ului..Nu !!
E bine oricum ...ca le-ai dat ,,apa la moara,, mancatorilor zadarnici de bucate ( vorba lui Budai Deleanu)
@Bella
Puteți să fiți mai explicit la ce va referiți?
Presupun ca sintagma "ajutoare sociale" este folosita tot din dorinta "mobilizatoare" de a mentine "tonusul/nemultumirea" discutiilor/actiunilor/manifestarilor celor in cauza , asa cum s-a folosit/se foloseste si sintagma "pensii ocupationale" cind se vorbeste despre "pensiile de stat" .
De asemeni presupun ca au fost destule reactii la folosirea nepotrivita/abuziva a acestor sintagme , reactii care ar fi trebuit sa conduca la corectarea formularilor folosite .
Se mai poate presupune ca "specialistii" care consiliaza pe emitentii respectivelor sintagme sint la fel de specialisti ca si vestitii "cincisprezece mii ai taranistilor" , sau ca nespecialistii emitenti ai sintagmelor se considera specialisti si in acest domeniu ...
este evidenta greseala dar dogaru o tine langa, in scopuri propagandistice ... asa a facut si cu asa zisele "pensii nato", alta ineptie marca dogaru
si cand te gandesti ca sunt atatia care-i sorb vorbele ...
@mos alecu
Eu cred că e valabilă varianta a doua. Nespecialiștii se consideră specialiști precum Băsescu în drept constituțional sau comunitar.
Poate le spune cineva stimatelor doamne să-l tragă niteluș de urechi pe Dogaru, altfel își pierd și dînsele credibilitatea de jurist competent.
Fiecare cu interpretarea lui.
Da, este evident ca Dogaru marsheaza cu vant din pupa aducand in fata tuturor celor care il asculta sau citesc notiunea de asistat social. Pe de alta parte, purcedetzi si mai intrebati in stanga si dreapta si veti afla ca acele cadre militare (MApN sau MAI) care au trecut in rezerva incepand cu data de 01.01.2011 NU AU PRIMIT NICI PANA ACUM DECIZII DE PENSII !!!
Motivul: NU ESTE SOFT-UL PREGATIT !!!
Asa ca acestia CHIAR primesc AJUTOARE SOCIALE !!!
De la Braila va pot trimite oricand dovada ca un subofiter iesit la pensie in februarie 2011 a decedat in martie 2012 FARA SA FI PRIMIT DECIZIE DE PENSIE !!! Primea, lunar, o suma de bani, care poate fi oricand considerata AJUTOR SOCIAL !!!
Acum sa privim lucrurile si din alt unghi (fara a crede ca cei care folosesc sintagmele in discutie ar fi avut o asemenea perspectiva) ...
Ipoteza :
- cei mai "judecatori de judecatori" sint cei de la CEDO ... ei stiu "totul , si multe altele pe deasupra" , si hotaririle lor sint valabile in toata lumea ;
- termenul "AVANTAJ" poate fi inteles , cu suficienta corectitudine , si ca un ajutor dat cuiva ;
- pensiile militare de stat nu au fost niciodata constituite din doua parti - o parte calculata si sustinuta in baza unei presupuse contributivitati , si o alta parte sustinuta de la bugetul de la stat
- pensiile militare de stat erau sustinute integral de la bugetul de stat
Demonstratie
- CEDO zice (//www.plano10.com/2012/06/cedo-ca-o-maciuca-pentru.html): "De asemenea, Curtea a reținut că reforma sistemului de pensii ... a adus atingere ... numai unei părți din pensie, care era susținută integral de la bugetul de stat şi care reprezenta un avantaj de care reclamanții beneficiaseră ..." ;
- pensia militara de stat nu era compusa din doua parti ;
- pensia militara de stat era compusa numai din "partea sustinuta de la bugetul de stat , parte care era un avantaj/ajutor" ;
- fiind platit de catre stat unui numar mare de persoane , acel avantaj/ajutor are caracterul unui ajutor social ;
(continuare)
Concluzie :
- pensiile militare de stat erau , in totalitate , "avantaje/ajutoare sociale" ;
- prin re... re... pensiilor militare de stat s-a modificat numai valoarea acestora ;
- prin re...re... fostele pensii militare de stat ramin "avantaje/ajutoare sociale" .
Repet : nu cred ca folosirea acelei sintagme este bazata pe vreo demonstratie , dar , din alt unghi , poate fi considerata ca avind o oarecare "acoperire" in modul cum este inteleasa de catre multa lume ...
@mos alecu
Totuși, statul acorda ajutoare sociale doar celor lipsiți de venituri pentru ca nu pot munci din cauza unor dizabilități sau pentru cei rămași temporar fără un loc de muncă.
Pensia militarilor n-a fost niciodată și nici nu este un ajutor social ci mai degrabă o rentă pentru servirea Patriei.
In viitor vor fi si aceste pensii un fel de plată la bătrînețe din ce ai contribuit la tinerețe.
@Lupuș 14 iunie 2012, 00:37 :
Asa vad si eu problema incorectitudinii asimilarii sintagmei "pensii ale militarilor" cu sintagma "ajutoare sociale" .
Demonstratia de mai sus am facut-o mai mult pentru a arata ca vestita , si mult-laudata , CEDO da verdicte la unele situatii despre care "habar nu are" . Atita timp cit ei pornesc de la premisa (falsa) ca pensiile militare de stat au fost constituite din doua parti , inseamna ca tot rationamentul care i-a condus la hotarirea lor este fals .
Afirmatia "Totuși, statul acorda ajutoare sociale doar celor lipsiți de venituri pentru ca nu pot munci din cauza unor dizabilități sau pentru cei rămași temporar fără un loc de muncă." este "foarte aplicabila" si pensiilor militarilor :
- si acestia sint "lipsiti de venituri" deoarece , dupa trecerea in rezerva , nu mai primesc alte venituri ;
- nici acestia "nu pot munci din cauza unor dizabilitati" , suferind de cea mai dizabilitanta boala (care loveste pe absolut toti oamenii) ... batrinetea ;
- si acestia sint "ramasi temporar fara un loc de munca" ... nu pentru totdeauna ci , numai , pina la "iesirea pe cale naturala din sistem" .
Fara suparare dar nu tine, "si acestia sunt lipsiti de venituri deoarece, dupa trecerea in rezerva, nu mai primesc alte venituri", primesc "ajutoare sociale denumite pensii militare", pai, si din sistemul civil la un moment dat "cand nu-i mai tin tendoanele si telescoapele" ies din sistem nu mai primesc alte venituri si, primesc pensii, si ale lor sunt tot ... ajutoare sociale ?, iar cu CEDO, daca "este reala", probabil situatia asa a fost prezentata sau intro forma din care judecatorii de acolo asa au dedus !.
@mos alecu
Motivarea din decizia CEDO, cu partea contributivă și necontributivă a pensiile militare, este preluată din Deciziile CCR prin care s-au respins sesizările de neconstituționalitate ale Legii 119/2010 care privea initial și magistrații pe lîngă militari, polițiști, grefieri și parlamentari.
CEDO a zis că e normal că statul să reducă partea necontributivă a pensiei.
Prin deducție, se poate spune că este normal să reducă și pensiile militare dacă ele sunt în totalitate necontributive.
@razerul 14 iunie 2012, 10:24 :
Din multe ziceri ale "multstimatului si iubitului conducator" , cind se referea la "ajutoratii social" , intotdeauna incepea cu ... pensionarii .
Nu am vrut sa elimin din "onorabila casta a asistatilor social" (dupa gindirea portocalie) pensionarii proveniti din viata civila . Dar , deoarece discutia pornise de la formularea folosita in legatura cu pensionarii proveniti din viata militara , m-am referit si eu numai la acestia .
Legat de faptul ca judecatorii de la CEDO "ar fi fost informati eronat" ... Eu credeam ca judecatorii CAUTA informatiile de care au nevoie ... nu se lasa informati de la "radio-şanţ" ...
@Lupuș 14 iunie 2012, 11:18 :
Statul n-a REDUS partea necontributiva ... a ELIMINAT-O ...
Prin deductie , CEDO ar fi trebuit sa condamne statul romanesc pentru ca nu a eliminat si partea necontributiva a pensiilor militare ?
"CEDO a zis..." ... hai liberare ! Asa se face justitia : prin ziceri , presupuneri , inchipuiri , etc. ?
@mos alecu!
Dacă statul ar fi eliminat partea necontributivă a pensiilor militare ar fi lăsat militarii fără pensii.Or, o parte a lor a fost mărită și alta a fost redusă.
Legile speciale pentru magistrați, parlamentari, grefieri etc, prevedeau din start două părți componente ale pensiei: o parte potrivit algoritmului Legii 19/2000 și o parte de la bugetul statului. Legea 164/2001 reglementa că pensiile militare se plătesc din bugetele alocate instituțiilor militare;erau necontributive în totalitate.
sunt multe chestii de interpretari...pe care ei pdlingii le fac gresit in exprimare....de exemplu base cu ,,eu sunt seful statului,,.......nu exista asa ceva la noi...presedinte e altceva....dar deh...stie constitutia...oricum nu a Romaniei.
@Lupuș 14 iunie 2012, 12:29 :
Incercarea mea de a-i ironiza pe "baietii de le CEDO" pe motiv de argumentare "airea-n tramvai" a hotaririi lor a condus la ideea ca nu prea stiu despre ce este vorba ...
Redevenind serios , hai sa aducem aminte celor pe care ii mai intereseaza , reluind discutiile de la //www.plano10.com/2011/10/numaratoare-inversa-10-zile-pana-la.html?showComment=1320166523767#comment-c7614951006127028413
mos alecu spunea...
1 noiembrie 2011, 11:04
@PLANO10 29 octombrie 2011, 11:53 :
Pentru lamurirea problemei cu presupusele parti de pensii contributive si necontributive atunci cind ne referim la pensiile militare de stat (dar si la pensiile de stat ale politistilor) ...
//www.mmuncii.ro/pub/imagemanager/images/file/Legislatie/LEGI/L164-2001_act.pdf , art. 5(2) si art.6
//www.dsclex.ro/legislatie/2004/mai2004/mo2004_485.htm#l179 art 5(2) si art.6
//www.dsclex.ro/legislatie/2004/decembrie2004/mo2004_1197.htm#l567 art. 68(6)
//www.dsclex.ro/legislatie/2003/iunie2003/mo2003_376.htm#oug36 art.9
//www.dsclex.ro/legislatie/2009/mai2009/mo2009_345.htm#rl7 art.74(3 si 6) art.50(1)
//www.dsclex.ro/legislatie/2008/noiembrie2008/mo2008_763.htm#rl96 art.49(1 si 3)
(continuare)
mos alecu spunea...
1 noiembrie 2011, 11:11
//www.dsclex.ro/legislatie/2007/iulie2007/mo2007_481a.htm#l223 art.46
/www.dsclex.ro/legislatie/2009/aprilie2009/mo2009_282.htm#rl94 art.49(4) art.51(2)
//www.dsclex.ro/legislatie/2005/septembrie2005/mo2005_826.htm#rl303 art.82(7) art.85(1)
Ca o prima observatie : magistratii militari care au optat pentru pensie militara de stat ... sint revizuibili . Cei care au optat pentru pensia de serviciu ... sint nerevizuibili ...
mos alecu spunea...
1 noiembrie 2011, 18:01
Revenind la presupusa parte contributiva existenta in pensiile militare de stat , sau in pensiile de stat ale politistilor :
L.164/2001 :
ART. 5
(2) Fondurile necesare pentru plata pensiilor militare de stat si a altor drepturi de asigurări
sociale se asigură de la bugetul de stat prin bugetele instituŃiilor prevăzute la alin. (1).
ART. 6
Cadrele militare pot beneficia de o singură pensie militară de stat .
L.179/2004 :
Art. 5.(2) Fondurile necesare pentru plata pensiilor de stat si a altor drepturi de asigurãri sociale ale politistilor se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor.Art. 6. - Pentru activitatea desfãsuratã în calitate de politist, persoanele în cauzã pot beneficia de o singurã pensie de stat.
Deci intreaga pensie era platita de la bugetul de stat .
(continuare)
mos alecu spunea...
1 noiembrie 2011, 18:17
(continuare)
L.567/2004 (in care sint detaliate problemele legate de pensii pentru personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecãtoresti si al parchetelor de pe lângã acestea) :
Art. 67.(6) Partea din pensia de serviciu care depãseste nivelul pensiei din sistemul public al asigurãrilor sociale se suportã din bugetul de stat.
OUG 36/2003 (in care sint detaliate problemele legate de pensii pentru membrii personalului diplomatic si consular) :
Art. 9. - Partea din pensia de serviciu care depãseste nivelul pensiei din sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurãri sociale se suportã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii si Solidaritãtii Sociale.
L.7/2006 (in care sint detaliate problemele legate de pensii pentru functionarii publici parlamentari)
Art. 74.(3) La împlinirea vârstei prevăzute la alin. (2), functionarii publici parlamentari cu o vechime în muncă de 30 de ani, din care cel putin 14 ani în structurile Parlamentului, beneficiază de pensie de serviciu în cuantumul prevăzut la art. 82 din Legea privind statutul judecătorilor si procurorilor nr. 303/2004, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
(6) Partea din pensia de serviciu care depăseste nivelul pensiei din sistemul asigurărilor sociale de stat se suportă din bugetul de stat.
Deci pensiile respective se calculau si plateau ca fiind compuse di doua parti : o parte conform L.19/2000 (contributiva) si cealalta parte , in completarea primei parti ,conform legilor prezentate (pina la atingerea cuantumului stabilit ca pensie de serviciu ) ... plata fiind efectuata , corespunzator , de la bugetul asigurarilor sociale si de la bugetul de stat (prin ministerele stabilite)
(continuare)
mos alecu spunea...
1 noiembrie 2011, 18:26
(continuare)
L.96/2006 (in care sint detaliate problemele legate de pensii pentru deputati si senatori) :
ARTICOLUL 49
Categorii de pensii
(1) Deputatii si senatorii, la împlinirea conditiilor de pensionare prevăzute de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare, respectiv stagiul de cotizare si vârsta de pensionare, beneficiază de pensie în cuantum prevăzut de art. 82 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, republicată, cu modificările ulterioare, dacă au detinut cel putin trei mandate de parlamentar.
(3) De pensie beneficiază si deputatii si senatorii care au detinut două sau un mandat de parlamentar, caz în care cuantumul pensiei, calculată conform alin. (1), se diminuează cu 20% si, respectiv, 40%.
ARTICOLUL 50 (1) Partea din pensie stabilită potrivit art. 49, care depăseste nivelul pensiei rezultate conform Legii nr. 19/2000, cu modificările si completările ulterioare, se suportă din bugetul de stat.
L.94/1992 (in care sint detaliate problemele legate de pensii pentru personalul Curtii de Conturi):
Art. 49.
(4) Persoanele care au îndeplinit functia de consilier de conturi pe durata unui mandat complet beneficiază, la data pensionării, de pensie de serviciu, în cuantumul prevăzut de lege pentru magistrati.
Art. 51.
(2) Persoanele care au îndeplinit functia de auditor public extern, pe o durată de cel putin 14 ani în cadrul Curtii de Conturi, beneficiază la data pensionării de pensii de serviciu, în conditiile prevăzute de lege pentru functionarul public parlamentar.
Deci la aceste categorii se face trimitere la sistemul de pensii de serviciu (deci si la modul de calcul si de asigurare a banilor) al altor categorii beneficiare de pensii de serviciu .... adica tot cu parte contributiva si parte necontributiva .
(continuare)
mos alecu spunea...
1 noiembrie 2011, 18:26
(continuare)
L.96/2006 (in care sint detaliate problemele legate de pensii pentru deputati si senatori) :
ARTICOLUL 49
Categorii de pensii
(1) Deputatii si senatorii, la împlinirea conditiilor de pensionare prevăzute de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si completările ulterioare, respectiv stagiul de cotizare si vârsta de pensionare, beneficiază de pensie în cuantum prevăzut de art. 82 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, republicată, cu modificările ulterioare, dacă au detinut cel putin trei mandate de parlamentar.
(3) De pensie beneficiază si deputatii si senatorii care au detinut două sau un mandat de parlamentar, caz în care cuantumul pensiei, calculată conform alin. (1), se diminuează cu 20% si, respectiv, 40%.
ARTICOLUL 50 (1) Partea din pensie stabilită potrivit art. 49, care depăseste nivelul pensiei rezultate conform Legii nr. 19/2000, cu modificările si completările ulterioare, se suportă din bugetul de stat.
L.94/1992 (in care sint detaliate problemele legate de pensii pentru personalul Curtii de Conturi):
Art. 49.
(4) Persoanele care au îndeplinit functia de consilier de conturi pe durata unui mandat complet beneficiază, la data pensionării, de pensie de serviciu, în cuantumul prevăzut de lege pentru magistrati.
Art. 51.
(2) Persoanele care au îndeplinit functia de auditor public extern, pe o durată de cel putin 14 ani în cadrul Curtii de Conturi, beneficiază la data pensionării de pensii de serviciu, în conditiile prevăzute de lege pentru functionarul public parlamentar.
Deci la aceste categorii se face trimitere la sistemul de pensii de serviciu (deci si la modul de calcul si de asigurare a banilor) al altor categorii beneficiare de pensii de serviciu .... adica tot cu parte contributiva si parte necontributiva .
(continuare)
mos alecu spunea...
30 octombrie 2011, 22:22
S-a mai discutat despre aceste probleme ... dar ... se vede treaba ca trebuie reluata discutia ...
MApN a platit pensii militare de stat (in baza L.164/2001) ; iar aceste pensii nu aveau parte contributiva si parte necontributiva ... indiferent cui erau platite (militari-militari sau magistrati-militari sau...).
A se vedea :
"://www.presamil.ro/OM/2008/46/ziar%2046.pdf" pag.17
"Pentru unele categorii de pensionari militari
- cum sunt magistra]ii militari, cadrele
militare trecute în rezerva din pozitia „detasat
sa îndeplineasca functii în afara Ministerului
Apararii", cadrele militare care la data trecerii
în rezerva îndeplineau functii de demnitate
publica -, actualizarea pensiilor este mai complexa
si nu poate fi efectuat` în sistem
automat, întrucât la data trecerii în rezerva,
în loc de solda de functie, ca element al bazei
de calcul a pensiei, aceste cadre au beneficiat,
dupa caz, de indemnizatie de încadrare bruta
lunara, salariu de baza al functiei îndeplinite
sau de indemnizatie de demnitar."
Altfel spus : toata discutia pe marginea partii contributive in fostele pensii militare de stat sint fara nici un fel de suport legal ...
(continuare)
Toate comentariile reluate anterior se gasesc la //www.plano10.com/2011/10/numaratoare-inversa-10-zile-pana-la.html?showComment=1320166523767#comment-c7614951006127028413
incepind cu data de 30 octombrie 2011, 22:22
Trimiteți un comentariu