vineri, 2 noiembrie 2012

Ponta pregateste Tg-Jiu pentru capitala viitoarei Regiuni de Dezvoltare OLTENIA

Declarații susținute de primul-ministru Victor Ponta la începutul întâlnirii cu autorităţile locale din judeţele Gorj, Olt, Vâlcea, Mehedinţi, Dolj şi Hunedoara, în zisul mini-guvern al Olteniei.
Tg Jiu, poza de pe blogul vPonta
Victor Ponta: Bună ziua, stimate colege, stimați colege, și cu presa de față pot să reiau puțin ceea vă spuneam mai înainte, mai în glumă, dar mai în serios. E un fel de mini-ședință de Guvern a Olteniei ceea ce am gândit în urmă cu o lună de zile și mă bucur și vă mulțumesc tuturor că participați ala ceastă întâlnire, începând cu colegii mei de guvern, cei 3 miniștri cărora le mulțumesc că au venit alături de mine. Și economia și administrația și agricultura înseamnă foarte mult pentru zona Olteniei. vreau să mulțumesc celor 5 președinți de consilii județene, primarii municipiilor-reședință de județ, prefecții și ceilalți care sunteți astăzi prezenți aici.
Nu știu dacă o să reușim într-o oră și jumătate - două să epuizăm toate problemele, dar mesajul principal pe care vreau să-l dăm - și un mesaj poate mai puțin politic, deși suntem înainte de campania electorală, dar un mesaj mai ales administrativ și guvernamental - , care sunt prioritățile Olteniei pentru următorii 4 ani? Trebuie să le punem de acum în programele de guvernare, și al nostru și al altor forțe politice, dar în primul rând al nostru, pentru că e foarte probabil și posibil să avem această responsabilitate și după alegeri. Trebuie să le punem în proiectul de buget, un proiect de buget care se va construi pe ideea a 4 ani, un buget multi-anual și atunci când vorbim de anumite investiții, fie la un consiliu județean, fie la o primărie, putem să vorbim de o finanțare multi-anuală și trebuie să vorbim de acele lucruri pe care dv., ca reprezentanți ai cetățenilor din cele 5 județe din Oltenia și noi cei care suntem în guvern, cred că le dorim de foarte mult timp. Am spus tot așa, jumătate în glumă, jumătate în serios, că Oltenia a fost favorizată înainte de 1989 și de atunci încoace totdeauna a fost în coadă în ceea ce privește interesul guvernamental. A fost mai mult pentru București, pentru Transilvania, pentru Moldova. Acum, după 75 de ani de lipsă de prim-ministru din Gorj, mi-aș dori foarte mult ca împreună să stabilim ceea ce trebuie făcut pentru ca potențialul zonei pe care o reprezentăm cu toții în diverse autorități să poată fi folosit. Și trebuie să vorbim de provocările principale pe care le avem în anii următori, Compania Energetică Oltenia, care este cea mai mare oportunitate, dar și cel mai mare pericol, dacă nu folosim această resursă, Oltchim-ul, RAAN-ul, Ford-ul, Pirelli și ALRO la Slatina, mari unități industriale care creează locuri de muncă, care creează produs intern pentru această regiune.
Trebuie să ne gândim și poate discutăm astăzi despre cum va arăta, odată cu modificarea constituțională de la anul, regiunea Oltenia – anunț de pe acum că nu vreau să candidez la conducerea regiunii, cred că ca fi cea mai disputată regiune în ceea ce privește conducerea. Îi văd și pe colegii mei din Hunedoara și e bine că sunt prezenți pentru că e legată, în special Valea Jiului, de viitorul Olteniei și de modul de dezvoltare. Ce avem de făcut pentru fiecare municipiu în parte, o să-mi spună dna Vasilescu de căldura la Craiova, știu ce înseamnă, Drobeta, Târgu Jiu, Vâlcea, Slatina. Poate că e o idee prea ambițioasă să discutăm de toate aceste proiecte astăzi, însă cred că aceasta este formula în care trebuie să ne vedem, acest mini-guvern al Olteniei și vreau să vă rog pe toți să folosim aceste câteva ore, după care să începem să punem și în documentele de guvernare și în documentele bugetare, pe ordine de priorități, ce înseamnă prioritatea 0 pentru fiecare județ și pentru regiune, ce înseamnă prioritatea 1 sau 2 și, evident, să mai vorbim – acum îmi dau seama, cred că trebuia să-l chemăm și pe dl Silaghi, pentru că dacă nu vorbim de șosele și de autostradă în Oltenia, va fi foarte greu să spunem că o să avem o adevărată dezvoltare, aeroportul de la Craiova, prin eforturi locale mai mult să zicem că e un proiect bun și viabil, dar până la urmă tot la șosele ne oprim, trebuie să trecem podul de la Calafat, că deocamdată nu reușim să ajungem foarte ușor la podul de la Calafat, trebuie să trecem prin defileu către Ardeal și pe Valea Oltului, adică sunt câteva proiecte într-adevăr mari și în 4 ani de zile ar trebui să mișcăm aceste proiecte cum nu s-au mișcat în 22 de ani.

1 comments:

rusu spunea...

sa incerc sa mai gindesc cu intelegere?fac acest efort cam din anii "64".mai am putin si termin de intins arcul .tristi semeni,ciudat popor .mai avem putin si terminam si surogatul ,ce-o fi dupa ?o fi bine ca am lasat ceva in urma ?nu dealtceva ,dar nici bucurii postume nu ne mai permitem sa nadajduim.