luni, 9 aprilie 2012

Ceea ce trebuie spus, de Gunter Grass, devenit indezirabil în Israel

Poemul pentru care oficialitțile statului Israel l-au interzis pe scriitorul german, Gunter Grass. Neamțul denunță pericolul pe care-l reprezintă arsenalul nuclear israelian și interdicția impusă de a se vorbi și scrie despre acest pericol. .



Ceea ce trebuie spus
de Gu”nter Grass



De ce tac, de ce ascund de prea mult timp

ceea ce este evident şi-a fost

exersat în simulări la capătul cărora suntem,

ca supravieţuitori, cel mult o notă de subsol.



Este dreptul pretins de a da prima lovitură

care ar putea şterge de pe faţa pământului

poporul iranian asuprit de un tip tare-n gură

şi pus să jubileze în mod organizat.

Pentru că în sfera sa de influenţă

se bănuieşte construirea unei bombe atomice.

Dar de ce îmi interzic mie însumi

să spun numele acelei alte ţări

în care de ani de zile, sub mantia tăcerii,

există un potenţial nuclear

aflat în afara oricărui control?



Trecerea sub tăcere a acestui fapt

căruia tăcerea mea i s-a subordonat

o simt ca pe o minciună apăsătoare

şi o constrângere a cărei încălcare

stă sub ameninţarea cu pedeapsa:

verdictul „antisemitism” este de uz curent.



Acum însă, când ţara mea,

ale cărei foarte proprii crime

fără egal

sunt aduse iar şi iar în discuţie,

declară în cel mai pur scop comercial, cu uşurinţă,

că drept „reparaţie”

va livra Israelului un alt submarin

a cărui specialitate va fi să trimită

focoase atotdistrugătoare acolo unde existenţa

unei singure bombe atomice este nedovedită,

dar frica este folosită drept dovadă,

spun ceea ce trebuie spus.



Dar de ce am tăcut până acum?

Pentru că mi s-a părut că originea mea

pătată de un stigmat ce nu poate fi lepădat nicicând

îmi interzice să oblig ţara Israel

de care sunt şi vreau să rămân legat

să audă acest adevăr.

De ce spun abia acum,

îmbătrânit, cu ultima cerneală:

puterea atomică Israel pune-n pericol

pacea mondială oricum atât de şubredă?



Pentru că trebuie să fie spus

ceea ce mâine ar putea fi prea târziu:

şi pentru că noi – ca nemţi, deja destul de împovăraţi -

am putea deveni furnizorii unei crime

previzibile, drept care complicitatea noastră

nu ar putea fi achitată

prin scuzele obişnuite.



Şi recunosc: nu mai tac

pentru că sunt sătul de ipocrizia Vestului;

de asemenea, sper că mulţi

se vor elibera de tăcere,

şi vor cere promotorului pericolului recognoscibil

să renunţe la violenţă

şi vor cere, totodată,

ca guvernele ambelor ţări să permită

un control liber şi permanent

al potenţialului atomic israelian

şi a facilităţilor nucleare iraniene

de către o instanţă internaţională.



Doar astfel israelienii şi palestinienii

şi mai mult de atât, toţi oamenii

care trăiesc unul lângă altul, învrăjbiţi

în această regiune aflată sub ocupaţia nebuniei,

vor putea fi ajutaţi -

63 comments:

alex parolea-moga spunea...

Este ca și cand ,
în fața umanității - în rol de examinator
s-ar prezenta două națiuni
ireconciliabil istoricește
datorită unor întamplări -
întamplate ...
urmare a unor practici adanc înțelenite
și purtate în toate punctele
cardinale .
Una dintre ele ,
trăind exclusiv în cultul trudei ,
cealaltă , predestinată în speculații .
Una riguros așezată ,
între civilizațiile unui continent ,
alta , ea însăși o civilizație
într-o nemărginire de ignoranță și sălbăticie .
Una , urmand adevărul și calea ,
alta urmand un ... Mesia
Un fel de poveste , o anume poveste
un Cain și un Abel - fiii lui Israel
și urmașii lui Ulrich ...
Cine cu cine , care pe care ?

Lupus spunea...

Excelentă comparație!
Numai că, națiunile despre care vorbim, încă, nu au ajuns în rolul de examinator. Ele continuă să dea examene, surprinzîndu-și marile națiuni examinatoare cu răspunsuri care vin din istorie și care depășesc limitele convenite de ordinea internațională de dupa ultimul Război Mondial.

Robert Horvath spunea...

@ Lupus
Gresesti profund. Evreii sunt poporul cel mai puternic din istorie.
Un popor cu totul special.
Convine sau nu intreaga civilizatie vestica sta pe umerii lor.
Pilonii fundamentali Hristos, ......Freud, Marx, Einstein sunt evrei.
Convine sau nu ei au creiat atat capitalismul cat si cominismul.
Israelul nu poate rezista fara America nici macar o jumate zi .
Explicatia
In evul mediu cand numai calugarii cunosteau carte, toti evreii citeau
biblia. Comertul le-a ascutit mintea.
Atentie
Bogatia creiaza invidie. Antisemitismul nu va disparea niciodate.
In acelasi timp bogatia te face arogant.
Concluzie
Pacea este imposibila. Timp si energie pierduta. Solutia pentru problema
palestiana ....este lipsa de solutie.

Robert Horvath spunea...

@alex parolea-moga
Reaparitia este un semn bun. Realizez instantaneu ca valorile nu
au disparut si mai sunt ceva sperante......

alex parolea-moga spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Lupus spunea...

@Alex parolea-moga
De ce ați șters comentariul? Era interesant! Nu cred că are cineva temei să ne acuze de antisemitism pentru că am publicat traducerea poemului care avertizează despre pericolul arsenalului nuclear al statului Israel.

karadeniz spunea...

@ Lupuș
Acuzațiile de antisemitism nu sunt făcute neapărat în baza unui temei. Se fac de multe ori și fără. Principiul e ” Cine nu e cu noi e împotriva noastră”

Robert Horvath spunea...

@LUPUS
Sunt specialist . Plano cel a avut o pozitie curajoasa in materie.
Poate Alex se va rasgandi si vom afla si noi continutul cel plin de mistere. Textul lui Glass ridica probleme si intrebari.
Din nou istoria este facuta de invingatori. Dar cine va invinge pana
la urma. Trimit un video......


http://video.google.com/videoplay?docid=-3001110215792007342

ROMANII NU I-AU TRIMIS PE EVREI LA HOLOCAUST CI I-AU SALVAT DE LA HOLOCAUST
Intradevar depe teritoriul actual al Romaniei nu a plecat nici-un tren spre lagarele de concentrare hitleriste.
Bunatatea sau mai precis omenia romaneasca a creiat posibilitatea de a salva pe evrei dela holocaust.
Acest lucru se datoreste pozitiei intransigente a maresalului Antonescu.
Eu nu sunt negationist nici exagerationistn.
Ma intereseaza doar adevarul istoric.
Romanii au creiat un moment unic in istorie. O tara ocupata de trupele germane salveaza un alt popor. Romanii trebue sa fie mandrii si sa spuna copiilor ce au infaptuit mai vechii lor.
Pozitia mea este intarita de luare de pozitie a presedintelui Israelului care a multumit romanilor pentru salvarea evreilor fapt care a permis creiarea Israelului.
“Nu vom uita niciodata ca, in perioada cea mai intunecata a istoriei – perioada nazista, Romania a ajutat la salvarea a 400.000 de evrei de aici, care au venit in Israel, au ajutat la construirea Israelului, dar, in acelasi timp, nu si-au uitat iubirea pentru Romania, si-au pastrat cultura romaneasca.

Lupus spunea...

@Robert
Este adevărat ce spui, dar tot atît de adevărat este că Antonescu și Armata i-au pedepsit crunt pe evreii din Basarabia care, permanent, alături de sovietici, au socotit România ca pe o țară ocupantă.

CEZAR spunea...

@/alex parolea-moga - pe Armya (Cezar -blog) Se dezbate o problema de istorie nationala! Prezenta Dvs. cred ca-i necesara !(Istoria neromantata- By Stelian) Sarbatori fericite!

alex parolea-moga spunea...

Vă mulțumesc prieteni . Alex Parolea Moga există cu adevărat - roman , bărbat , părinte , prieten ...
Am ținut cont de părerile voastre , am trecut peste răutăți , am înțeles că avem de învățat unii de la alții și nădejdea mea a fost susținută totdeauna de o realitate indubitabilă - nu sunt singur !
PAȘTE FERICIT , DRUM ÎN LUMINA !

Lupus spunea...

@Cezar
Textele de Istorie neconvențională reproduse de Stelian P. se găsesc și pe acest blog la postul
http://www.plano10.com/2012/03/cine-recunoaste-autorul.html
Și răspunsul meu:

@Stelian P.
Pe mine nu mă deranjează maniera aceasta prea lejeră de a citi istoria destul de zbuciumată a acestui neam dar nici nu mă încîntă.
Inaintașii noștri ne-au lăsat moștenire un stat de mărime medie în Europa. Al șaptelea stat ca suprafață.
Noi, generațiile prezente, nu ne ridicam la nivelul trudei predecesorilor nostri. In ultimul sfert e veac abia am reușit sa-i păstrăm granițele acestei țări. In schimb am prăbușit-o economic.
Cu sentimentele patriotice, acelea care mai sunt, și de dragoste nu se glumește.Se ajunge la despărțire

Robert Horvath spunea...

@ Lupus
Am publocat textul integral al interventiei mele impotriva celei mai mari minciuni din istorie . Poate a-mi permiti sa-l public pentru militarii
interesati de istorie si adevar. El apare in ARMYIA . Excelentul blog al domnului Cezar.
UN ZERO IN PLUS
Care sunt faptele istorice? După începerea războiului, se desfăşoară foarte rapid operaţiunile militare în Basarabia şi Bucovina de Nord, unde este masacrată populaţia evreiască şi unde forţele româneşti cooperează cu cele ale germanilor. În curând, în spatele frontului, apar comandourile germane specializate în operaţii de "curăţire" şi, paralel, încep deportări de familii întregi din populaţia evreiască, dincolo de Nistru, în Transnistria. Pentru mine, moartea chiar şi numai a unui singur om nevinovat reprezintă o tragedie, dar trebuie să iau în consideraţie şi statistica. Pentru că subiectul este foarte controversat, las la aprecierea audienţei să deducă adevărul - din diferite surse. Una dintre ele ar fi "Enciclopedia Iudaică", o lucrare de referinţă, în care se menţionează cifra de 40.000 de morţi, plasând România pe locul 10, ca vinovăţie, în timp ce raportul Dvs., al Comisiei, se referă la 420.000 de victime, România ajungând pe locul 2, imediat după Germania. Ţinând seama de paritatea populaţiei, România devine, nici mai mult, nici mai puţin, prima "Killing-machine" din istoria celui de al Doilea Război Mondial!
două documente semnificative, pe care sper şi cred că le cunoaşteţi: la o săptămâna de la această întâlnire istorică, Ion Antonescu declară, într-o şedinţă a Consiliului de Miniştri: "Nu voi face jocul rasist al germanilor şi îi voi slava pe toţi evreii mei"; după alte două săptămâni, la o altă şedinţă a Consiliului de Miniştri, Ion Antonescu declara: "Eu mi-am dat cuvântul să asigur viaţa şi libertatea evreilor şi mă voi ţine de cuvânt". Toamna lui 1942 pecetluieşte pentru totdeauna salvarea unei întregi populaţii de la moarte, condamnată la "soluţia finală" de către Hitler.

Robert Horvath spunea...

POZITIA GUVERNULUI ROMAN.....

Mă voi referi acum la Raportul Comisiei Holocaustului, lucrare unde o reală tragedie este folosită pentru anumite interese politice. În 2002, Guvernul României, bazându-se pe documentele Arhivei Naţionale şi în conjuncţie cu toate documentele primite de la Muzeul Holocaustului din Washington, DC, decretează, fără echivoc, că pe teritoriul României nu a avut loc Holocaustul. La mai puţin de doi ani, însă, Guvernul României îşi schimbă poziţia, înfiinţând o Comisie care, bazându-se pe exact aceleaşi documente, decretează că în România a avut loc un genocid de proporţii inimaginabile. Comentariile sunt de prisos!

Robert Horvath spunea...

@LUPUS
SA FIM LIMPEZI SI CLARI
DEPE TERITORIUL REGATULUI ROMANIEI NU A FOST DEPORTAT NICI UN EVREU SI NU A PLECAT NICIUN TREN AL MORTII CATRE LAGARELE GERMANE !!!!!!
SA LASAM SOFISTICARIILE SI SLOGANELE DE RIGOARE SI SA SPUNEM ADEVARUL ADEVARAT.
CU RESPECT .

Robert Horvath spunea...

IATA CE SPUNE MARELE CIORAN PE ACEST SUBIECT ;

Emil Cioran:
E timpul să spunem răspicat că nu am fost barbari. Că i-am ajutat pe evrei să nu fie decimaţi. Trebuie să scriem cărţi, să luăm legătura cu cei care ne defăimează în legătură cu acest subiect. Evreii ne sunt datori. Dar nu le cerem nimic. Să recunoască doar adevărul. Dacă se va înţelege exact poziţia României în anii patruzeci, vom sta cu fruntea sus. Dacă nu, vom fi culpabilizaţi mereu, cu efecte îngrozitoare.”

Lupus spunea...

@Robert
Să fim preciși! Din 1918, Basarabia și Bucovina făceau parte di Regatul României.
De Bucovina de Nord putem vorbi abia după ultimatumul sovietic din iulie 1941, cînd a fost ocupată, impreună cu intreaga Basarabie, de URSS.
Populația evreiască s-a comportat mizerabil față de trupele romane care se retrăgeau din Basarabia și Bucovina de Nord.
La reocuparea teritoriului dintre Prut și Nistru, in 1941, după celebrul îndemn antonescian „Români, va ordon, treceți Prutul” armata s-a razbunat pe evreii care o umiliseră în urmă cu numai un an.

Robert Horvath spunea...

@ Lupus
Antonescu a fost o personalitate complexa. Avea o fixatie impartind pe
evrei in doua categorii. "Evreii lor" cei din afara regatului pe care ai ura de
moarte si "evreii mei " pe care i-a aparat cu pretul vietii.
In Basarabia si Bucovina au fost multi evrei comunisti dar majoritatea erau negustori si dusmani ai sovietelor. Sa nu aruncam cu usurinta vini colective.......
Printr-o asociatie de idei . Sa nu confundam pe evreii care citesc biblia si cei rosii care citesc marxismul de genul Tismaneanu, Patapievici, Ungureanu si toti ceilalti.

Robert Horvath spunea...

@alex parolea-moga
Asteptam lumina .....si parerea dumneavoastra despre un subiect contraversat.

Robert Horvath spunea...

@ Revin la Grass.
" Faptul ca ai suferit nu-ti da dreptul sa faci sa sufere pe altii."
Ma citez singur.....
Pe de alta parte scriitorul german a iesit din perimetrul artistic politizand
prea mult subiectul. Probabil daca nu era laureat al premiului Nobel era
trecut cu vederea. Tinand seama ca in tinerete a facut parte din SS atrage
atentia si ......complica lucrurile.

Robert Horvath spunea...

@ PRESEDINTELE ISRAELULUI CONFORM LEGILATIEI ROMANESTI POATE FI
TRIMIS LA PUSCARIE PENTRU NEGAREA HOLOCAUSTULUI !


Centrul Simon Wiesenthal l-a criticat pe preşedintele israelian Shimon Peres vineri după ce acesta a mulţumit României că a salvat 400.000 de evrei, scrie corespondentul Associated Press din România.

http://cersipamantromanesc.wordpress.com/2010/08/14/presedintele-israelului-shimon-peres-multumeste-romaniei-si-poporului-roman-pentru-caa-ajutat-la-salvarea-a-400-000-de-evrei/


PRESEDINTELE ISRAELULUI SHIMON PERES MULTUMESTE ROMANIEI SI POPORULUI ROMAN PENTRU CA”a ajutat la salvarea a 400.000 de evrei”.



“Nu vom uita niciodata ca, in perioada cea mai intunecata a istoriei – perioada nazista, Romania a ajutat la salvarea a 400.000 de evrei de aici, care au venit in Israel, au ajutat la construirea Israelului, dar, in acelasi timp, nu si-au uitat iubirea pentru Romania, si-au pastrat cultura romaneasca. Pentru aceasta, doresc sa multumesc poporului roman si sa ii spun ca aceasta este o prietenie care nu se va termina si care va continua multa vreme in viitor, nu doar in istorie”, a afirmat joi presedintele israelian, in timpul unei conferintei de presa la Palatul Cotroceni.
S-ar parea ca s-a ales praful de tot tam tam-ul facut de anumite cercuri antiromanesti in ultimii ani in legatura cu un asa zis”antisemitism”al romanilor si cu soarta evreilor romani din in timpul razboiului .
Sa adaugam ca declaratia presedintelui israelian vine dupa alte marturii date dupa razboi de seful Federatiei Comunitatilor Evreiesti din Romania din timpul razboiului , Wilhelm Filderman si cele ale Rabinului Sef al cultului mozaic din Romania intre anii 1940-1947 ,declaratii prin care ambii multumeau cu emotie poporului roman si conducatorilor din acea vreme ,pentru a fi salvat evreii de lagarele de concentrare naziste,cu toate ca Hitler facea presiuni enorme asupra Romaniei, pentru ca aceasta sa ii predea Germaniei .Ungaria s-a conformat atunci si a trimis in cuptoarele lagarelor de concentrare naziste aproape toti evreii,Romania ,nu.

Robert Horvath spunea...

@ ATENTIE :
UN ADEVAR ISTORIC CARE LOVESTE DE MOARTE STATISTICILE INDUSTRIEI HOLOCAUSTULUI !

- IN BASARABIA SI BUCOVINA TOTI TINERII SI BARBATII EVREI VALIZI AU FOST INCADRATI IN ARMATA ROSIE !

- TOATA BURGHEZIA SI NEGUSTORII EVREI AU FOST DEPORTATI DE BOLSEVICI IN SIBERIA !

- O MARE PARTE DIN POPULATIA EVREIASCA A FUGIT IN INTERORUL RUSIEI DE FRICA NEMTILOR !

- CEA MAI MARE PARTE A POPULATIEI DISPARUTE AU MURIT DE TIFOS SI DE ALTE BOLI .
ACESTE MALADII AU ATACAT SI PE OSTASII ROMANI ......

alex parolea-moga spunea...

R H , cu maximă plăcere voi intra în dialog despre acest subiect ultrasensibil dar valid încă pentru ,,disecții,, istorice ... Lăsăm ca acest lucru să se întample - după sarbatorile pascale . Suntem sub așteptarile festinului de după înviere ... totdeauna pohta trupului strică echilibrul judecății . Puțintică rabdare ...
Cu bucurie , LA MULTI ANI !

Robert Horvath spunea...

@LA MULTI ANI MAESTRE ! MA BUCUR CA A-TI REINVIAT !

Robert Horvath spunea...

@ Lupus

Cer scuze pentru o eventuala aroganta. Acum multi ani am lucrat la un scenariu de film despre evenimentele
din jurul actului dela 23 August. El a fost facut de rege ,,,,cu SERVICIUL SECRET AMERICAN OSS. Timp de un an
am studiat toate documentele perioadei . Documente americane, rusesti, romanesti etc. Aici la NY este o importanta biblioteca evreiasca unde am petrecut zeci de ore. Am avut acces la documente declasificate special
filmul find facut in colaborare cu Asociatia pensionarilor CIA.
Am ajuns fara voie sau intentie specialist. Un specialist care sperie atat pe exagerationisti cat si negationisti.
Ma intereseaza doar adevarul istoric care este de prea mult timp ascuns.
Cunoscuta revista Transilvania din Sibiu mi-a dedicat un intreg numar
REVISTA TRANSILVANIA
NUMAR
Numărul 8 - [ Translate this page ]
www.revistatransilvania.ro/arhiva/2008/numarul8.htm - Cached20+ items – Centrul Cultural Interetnic Transilvania - Revista Transilvania.
• 1 – Corvin Lupu – De la Norman Finkelstein la Robert Horvath – Holocaust ...
• 2 – Robert Horvath (Deva – Românii, criminali sau eroi?" (Scrisoare deschisă ...
• 3 – Robert Horvath (Deva – Istorie cu jumătate de măsură la Institutul Cultural ...

http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=REVISTA+TRANSILVANIA+ROBERT+HORVATH&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Robert Horvath spunea...

UMILIREA ARMATEI ROMANE CONTINUA !
Responsibilitatea guvernului de la Bucureşti pentru crimele comise în primele două luni de război este de netăgăduit. De asemenea, nu trebuie negat faptul că familii întregi din populaţia evreiască din Basarabia şi Bucovina au fost deportate dincolo de Nistru, suferind de foame, epidemii sau de epuizare fizică. Dar, pornind de la o tragedie reală, adică moartea a câtorva mii de oameni, fapt prezentat în procesul Ion Antonescu, se ajunge la cea mai bizară deformare a istoriei. Astfel, o comisie condusă de un dezechilibrat mintal, Elie Wiesel, fără nicio competenţă legală sau vreo greutate morală, declară peste noapte România ca fiind prima maşină de ucis (“kiling machine”) din istoria lumii. Deci, Armata Română, a cărei misiune principala era recucerirea unor teritorii, fără ordine primite, fără muniţie şi disciplină germană, fără trupe şi comandouri specializate în operaţii de curăţire (SS şi EInzatszruppe) ucide aproape jumătate milion de oameni, în numai două luni, şi masacrează aproape 8 mii de bătrâni, femei şi copii pe zi (bărbaţii evrei încă în putere fiind încadraţi în Armata Roşie, iar cea mai mare parte a populaţiei evreieşti a fugit în interiorul Rusiei). Astfel, Armata Română depăşeşte cu mult performanţa maşinii de război germane, sprijinită de fasciştii ucrainieni, estonieni şi lituanieni. Pornind pe această linie a ilogicii, putem să ne întrebăm de ce ţăranii români, elementul de bază al Armatei Naţionale, având această unică pornire spre bestialitate, nu au fost folosiţi mai departe în implementarea “Soluţiei Finale” a lui Hitler.

Robert Horvath spunea...

GREU DE CREZUT DAR ABSOLUT ADEVARAT
- ANTONESCU SE TRAGE DINTR-O FAMILIE EVREIASCA...
- A AVUT 2 LOGODNICE EVREICE
- COPIL EVREU
A FOST ANTONESCU ANTISEMIT ?
Date biografice
Născut într-o familie de militari, Antonescu a absolvit școlile militare de la Craiova și Iași, apoi a urmat și absolvit Școala de cavalerie în 1904.
Tatăl său, ofițer de carieră, a divorțat de mama sa, Lița Baranga și s-a recăsătorit cu Frida (născută Cuperman sau Frieda Kuppermann), evreică (după moartea tatălui generalului Antonescu, care devenise „Șeful Statului”, ea și-a reluat, demonstrativ și ca frondă, numele de Cuperman, rezistând protestelor și insistențelor sus-pusului fiu).
Prima sa soție (1924-1926), Rachel Mendel, a fost și ea, o evreică originară din Franța, cu care s-a căsătorit când era atașat militar la Londra și cu care a avut un copil.
Toti oamenii de incredere din jurul lui erau evrei...doctor, contabil,arhitect, bancher etc
Prieten apropiat cu seful comunitatii evreiesti Filderman cu care fusese coleg de scoala......

Robert Horvath spunea...

GOEBELS ; ANTONESCU ESTE PRIETENUL EVREILOR

Istoria este făcută întodeauna de învingători. Dar, atâta timp cât nu se spune răspicat că a existat un singur om în întreaga istorie a celui de al Doilea Război Mondial care s-a opus lui Hitler, salvând jumătate milion de suflete de la moarte sigură (Mareşalul Ion Antonescu) rămânem în minciună. Nu putem nega opinia lui Goebels, căpetenia nazistă, care, în jurnalul personal, spune: “M-am dus de mai multe ori la Hitler şi i-am spus că Antonescu conduce cu ajutorul duşmanilor noştri. Sub nasul nostru pleacă nenumărate vapoare cu evrei spre Palestina. S-a ajuns să se trimită alimente pentru evreii români din Franţa”. Cred că sunteţi de acord să-l credem mai degrabă pe Goebels (acesta avea zeci de agenţi la Bucureşti, care îi spuneau adevărul), decât pe Wiesel, care are mii de agenţi locali care se încurcă însă în minciuni.

Lupus spunea...

@Robert
Lucrurile acestea le-ați mai spus!
Aici, scriitorul german trage semnalul de alarmă privind situația prezentă legată de arsenalul nuclear al statului Israel, situație care preocupă ți îngrijorează generatiile prezente.
Despre acest pericol aș dori să discutăm.

Robert Horvath spunea...

@ Lupus
- Lucrurile trebuie spuse pana iesim din minciuna. Plano (trecut) a avut
demnitatea de a se arunca in lupta cu banda de netrebnici de la Acum TV
P. Clej. Am deosebita admiratie pentru patriotismul lui.
Cat timp se va umili armata Romana ? Cat timp copii romanilor vor invata
la scoala ca bunicii lor au fost niste criminali ?

-Esti gresit si subiectiv.
ISRAELUL NU POATE ACCEPTA UN NOU HOLOCAUST SI SA STEA CU BRATELE INCRUCISATE. A FACE O PARALELA INTRE ISRAEL SI IRAN NU FACE SENS DECAT PENTRU....... ANTISEMITI . NU ISRAELUL AMENINTA CU STERGEREA DEPE GLOB A IRANULUI ...CI INVERS.

Robert Horvath spunea...

@ Lupus
Industria Holocaustului functioneaza din plin.
Banii pentru despagubiri provin chiar din buzunarul dumneavoastra.
Treaba e bine cusuta si cu consecinte.
Oare nu e loc de demnitate ? Crezi ca militarii romani sunt interesati doar
de pensii ? Te inseli amarnic.

HORTY INGROPAT CU ONORURI NATIONALE CA UN EROU....ANTONESCU IMPUSCAT CA UN CAINE !

DIFERENTA INTRE ANTONESCU SI HORTY
Ion Antonescu a fost a fost un om plin de demnitate si de un curaj nebun. In Europa au fost salvati, un copilas, doi batranei , un agent parasutat de catre aliati. Antonescu a salvat aproape de la o moarte sigura peste un milion jumate de evrei. Nu exista in toata istoria celui de al doilea razboi mondial un document care sa atinga prin maretie si daca vreti poezia sacrificiului cel semnat de guverul roman ( la ordinul maresului ), in care se cere scoaterea din lagarele de concentrare naziste a evreilor romani si predarea lor catre autoritatile romane. Stia ca nu are nici-o sansa dar a facut-o. Poiezie, nebunie, curaj si demnitate. In acest sens cred ca Ion Antonescu a fost un mare si adevarat poet. Un poet care a dat glas umanitatii romanilor. Acum cativa ani autoritatle maghiare l-au reinmormantat pe Horty. La ceremonie au participat rabini din toata lumea. Supravietuitori i-au laudat curajul in incercarea nereusita de a salva evreii unguri. Antonescu in schimb ia salvat pe evreii din regatul Romaniei si a fost impuscat ca un...caine.

Robert Horvath spunea...

Erata
Antonescu nu a salvat un milion jumate ci aproape un milion de evrei.

Robert Horvath spunea...

PLANO (VECHIUL) UN OM DE MARE CURAJ SI PATRIOTISM A FACUT SA EXPLODEZE BARCA INDUSTRIEI HOLOCAUSTULUI !

IATA CE SPUNE UN OM ADEVARAT AMENINTAT CU TEMNITA
CITITI SI CRUCITI-VA !
Legea 107/2006, care a ratificat Ordonanța de urgență 31/2002,
art. 6:

Negarea în public a holocaustului ori a efectelor acestuia constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare ...... 5 ani şi interzicerea unor drepturi.

PLANO CEL VECHI ........http://www.acum.tv/
PLANO10: (5-12-2011 la 09:51)
Legea pedepseste negarea holocautului acolo unde a fost:in Germanis si in tarile care au acceptat trimiterea evreilor in lagarele unde au fost exterminati prin ardere.
Daca eu am opinia ca in Romania nu a fost holocaust nu inseamna ca neg holocaustul din Germania.
Daca spun ca in Romania, in timpul regimului antonescian, au fost limitari prin lege ale drepturilor evreilor, ca au fost progomuri, ca au fost represalii impotriva acelor evrei care s-au confruntat cu armata nu inseamna ca fac apologia lui Antonescu… numai pentru ca nu accept ca acele acte condamnabile sa fie catalogata holocaust… asa cum se intelegea in vechea cultura ebraica.
Ion Antonescu este atat de implicat in istoria recenta a Romaniei, cu relele aratate, dar si cu fapte necondamnabile incat este greu de scos din istorie, numai pentru ca asa doresc rusii si niste romanofobi de origine evreiasca.
Asa ca puteti sa ne scutiti de amenintarile puerile ca incalcam legea 107/2006.

Robert Horvath spunea...

@ Alex
Chiar acuma am primit un mesaj de la prietenul comun Alex
rom writers"
din Canada.
Deranjez cu o rugaminte. Deschide
http://cezar-armyia.blogspot.com/
ARMYIA.
Poate pui o vorba buna pentru maresal.....este inpuscat ....a cata oara ?

Robert Horvath spunea...

@Alex
Trimit atentiei si eruditiei istorice atat de asteptate.......un text de pornire.
Sunt interesat de opiniile unui intelectual al generatiei mele. Atat cat nu se iese din minciuna nu se poate porni la drum. Adevarul trebuie spus. Acum.
UN ZERO IN PLUS SI S-A INVENTAT...HOLOCAUSTUL !

@Stelian
Cu riscul de a ma repeta. Antonescu avea idei fixe. Ai ura pe evreii din afara vechiului Regat.
Ai numea "evreii lor" . Nu facea nici-o distinctie intre evrei si bolsevici. Propaganda functiona in
acelasi sens. Pe evreii depe teritoriul actual al Romaniei ( exceptand Ardealul de nord ) i-a protejat.
OPERATIUNA MARGARETA 1
Horty vrea sa faca o pace separata cu aliatii. Incearca sa-i salveze pe evrei. Este chemat la Berlin si arestat.
Trupele germane invadeaza Ungaria si toti evreii sunt trimisi in lagarele mortii.
OPERATIUNEA MARGARETA 2
Trebuia sa fie o actiune similara. Antonescu se preface bolnav dar intr-un tarziu pleaca la Berlin. I se pune in fata un dosar rosu de piele, Ele documentau toate incercarile de pace separata...cu rusii, americanii etc.
Hitler ai cere sa-i predea pe evrei si sa desfinteze monarhia. Antonecu cere un ragaz de gandire. Refuza.
Nazistii al lasa sa plece datorita situatiei depe front. Operatiunea Margareta esuiaza,
@
Romania era intre Rusia si Germania. Antonescu a ales bineinteles pe nemti. In toata Europa evreii au fost decimati. Singura tara in care au fost salvati a fost Romania. Un miracol al istoriei. S-a pus pe picioare o industrie
a Holocaustului. Pentru prima data si pentru ultima data cineva a confruntat direct comisia Wiesel.
Aceasta comisie nu aduce nici un martor si nu convoaca pe seful statului din aceasta perioada Regele Mihai.
Ea incearca sa convinga ca ostasii romani sunt cei mai mari criminali din istorie depasind la paritate de populatie
pe nazistii germani. Enciclopedia iudaica vorbeste de 40.000 de victime. La aceasta statistica se pune un zero si
se inventeaza holocaustul romanesc.
@ Antonescu cu bune si rele face parte din istorie. Unii al urasc altii al iubesc. Eu fac parte din categoria ultima.
Multumesc pentru atentie. Respecte.

tigri2 spunea...

Mai tampitule,tu n-ai liniste nici in sfanta zi de Paste,aceiasi chestie o spui de mii de ori ,necazul este ca minti de ingheatza apele la +20 de grade C.Mai lasa-i si pe altii sa vorbeasca,ca tu,indiferent de subiect vii cu placa ta ,zgariata.

Lupus spunea...

@Robert
Va rog nu încercați să deturnați subiectul la Antonescu, holocaust și antisemitism cînd, repet, scriitorul german condamnă în poem toleranța comunitații internaționale față de arsenalul nuclear al statului Israel, stat care nu a semnat niciun acord internațional referitor la folosirea și diseminarea armei atomice.
V-as fi recunoscător dacă ati veni cu dezvăluiri despre intențiile belicoase israeliene.
Nu vi se dă voie?

Robert Horvath spunea...

@ Lupus
Cine sa-mi dea voie ......Kiyoko ?
Se pare ca esti doritor de un nou holocaust. Israelul are dreptul sa se apere. Cand : "intențiile belicoase israeliene" La ce intentii te referi ?
Astept cu incredere informatii antisemite.

Robert Horvath spunea...

@ Lupus
Daca prea bunul si prea cultul Alex se va referii la industria Holocaustului
al vei cenzura ? Este interzis sa vorbesti de eroul neamului Antonescu ?

Lupus spunea...

@Robert
Sunt atîtea subiecte în care puteți comenta despre Antonescu și holocaust.
Nu aici!

Chiar vedeti Israelul un stat atît de responsabil încît comunitatea internațională sa-i permită, complice, să dețina nedeclarat, chiar clandestin, arme nucleare?
Irakul a fost ocupat si Sadam spînzurat numai pentru bănuiala ca ar deține asemenea arme.

Robert Horvath spunea...

@ Lupus
Sunt un critic al politicii statului Israel ...fata de palestinieni.
Rusinos pentru un popor care a suferit .
In privinta bombei atomice....este un deterent.
Cine incearca sa distruga statul Israel....se va gandi de doua ori.
Ultimul lucru necesar : .Ca un german fost membru in SS sa dea sfaturi
evreilor. Sa fim sobrii si sa ne pastram simtul umorului/

Robert Horvath spunea...

@ Lupus
Stai linistit pe fund. Evreii contoleaza America. Se pare ca faci pe naivul.
Nu tine. A compara un aliat extrem de apropiat cu un dusman .....

Robert Horvath spunea...

@ Sa vina Alex sa ne lumineze gandul si sufletul .....

Robert Horvath spunea...

EVREII CONDUC POLITICA STATELOR UNITE. O STIU SI COPII DE LA GRADINITA ....GRUPA MICA ! @ Lupus pe ce lume esti ?
http://www.politicalreviewnet.com/polrev/reviews/POQU/R_0032_3179_237_1007254.asp

Book Reviews: The Jewish lobby

The idea of a pro-Israel lobby directing US foreign policy has long been considered axiomatic. Most recently, it sparked off an angry debate, when two political scientists, John J. Mearsheimer and Stephen M. Walt, at the Universities of Chicago and Harvard respectively, produced a working paper entitled 'The Israel lobby and U.S. foreign policy', a shorter version of which was published in the London Review of Books.
Past presidents have had to balance electoral politics and the intense pressure of Jewish organisations with other political and humanitarian motives and interests in the Middle East. While there is no doubt that a pro-Israel lobby exists in America and that various organisations such as AIPAC (the America-Israel Public Affairs Committee) rally for Israel's cause within the USA, the evidence of its power .

DOMNULE LUPUS
A COMPARA ISRAELUL CU IRAKUL LUI SADAMM ESTE DEPE ALTA LUME.
POATE PE PLANETA LUPUS !

Anonim spunea...

FYI!!

SENATUL EVZ: Scandalul Gunter Grass: Despre apoplexia morală
Autor: Vladimir Tismăneanu
Gunter Grass este un mare scriitor, un intelectual influent, s-ar dori o conştiinţă civică.

Dar, de-a lungul anilor, Grass a îmbrăţişat cauze îndoielnice. Nu mă refer doar la faptul că, adolescent fiind, a făcut parte din Waffen SS, ci şi la tăcerea sa legată de acel episod, la faptul că a trăit vreme de decenii în minciună, ca şi la entuziasmul cu care a salutat mişcarea pentru dezarmare nucleară din anii ’80, ca să dau doar aceste exemple. Grass a fost unul dintre principalii promotori ai doctrinei echivalenţei morale dintre URSS şi SUA (cu implicaţia că Statele Unite sunt o primejdie mai mare pentru “coexistenţa paşnică" decât Uniunea Sovietică).

Iată-l acum revenind în atenţia publică printr-un poem-ultimatum impregnat cu poncife anti-israeliene şi pledând pentru echivalarea unor situaţii câtuşi de puţin identice. Mai grav, Grass blamează Israelul, îl prezintă caricatural drept un pericol mortal pentru “fragila pace mondială", dovedind dispreţ pentru distincţia crucială dintre o democraţie parlamentară şi o teocraţie militaristă. Fenomenul Grass ilustrează ceea ce filosoful francez Bernard-Henri Levy a diagnosticat drept o hezbollizare a spiritelor.

Vreau să fiu bine înţeles: nu spun aici că fiecare decizie a guvernului israelian ar fi ireproşabilă. Există însă adevăruri factuale care trebuie luate în considerare dacă vrem să purtăm o discuţie raţională. Este un fapt demonstrabil astăzi că stânga radicală (dar uneori şi aceea mai puţin stridentă) a devenit refugiul iudeofobiei. Nu Israelul a cerut distrugerea Iranului, nu Israelul alimentează cu arme şi petrol regimuri criminale. Grass confundă dreptul unei democraţii la auto-apărare cu apetitul expansionist şi exterminist al unui regim fundamentalist. Discursurile incendiare ale lui Ahmadinejad nu sunt doar focuri de artificii retorice. Negarea Holocaustului face parte din imaginea auto-legitimatoare a dictaturii ayatollahilor.

Îmi amintesc de un poster din fosta RDG pus pe pereţii universităţilor, şcolilor şi căminelor studenţeşti: partea de sus era un trandafir, deasupra căruia erau scrise cuvintele “Israel în Propaganda". Partea de jos era o bombă iar explicaţia era: “Israel în Wirklichkeit" (Israel în realitate). Ministrul Securităţii din RDG, deci şeful suprem al Stasi, generalul Erich Mielke, a fost descris de fostul său subaltern Markus Wolf drept un maniac antisemit. Pentru teroriştii Ulrike Meinhoff şi Andreas Baader, Israelul era un “stat fascist", avanpostul “contrarevoluţiei" în Orientul Mijlociu. A ucide israelieni era pentru ei (cum este şi azi pentru cei care simpatizează cu această morbidă “cauză") o sacră datorie de clasă. "Lupta de clasă" globală presupune, în atari viziuni, dispariţia statului Israel.

Gunter Grass, un intelectual care în tinereţe a servit o forţă armată criminală al cărei scop era exterminarea completă şi definitivă a populaţiei evreieşti din Europa şi din întreaga lume, nu şi-a făcut şi nu a făcut un serviciu civilizaţiei democratice germane cu acest penibil poem. Degeaba încearcă acum să se scuze spunând că era vorba de guvernul Netanyahu. Poemul lui Grass este înrădăcinat în vechi obsesii şi fobii, în mitul toxic al aspiraţiei evreieşti spre supremaţie mondială, în orbire politică şi apoplexie etică.
Comentariile la acest articol sunt suspendate!

Anonim spunea...

FYI !!

Günter Grass s-a născut în orașul Danzig (actualmente Gdańsk, Polonia). Este fiul lui Willy Grass (1899-1979), un etnic german protestant, și al Helenei Grass (1898-1954), o femeie romano-catolică de origine poloneză. Günter Grass a fost crescut în conformitate cu religia catolică. Günter Grass are o soră care s-a născut în 1930.
Günter Grass a urmat gimnaziul Conradinum în Danzig. S-a oferit voluntar pentru submarinele din cadrul serviciului Kriegsmarine, în 1943 devine un Luftwaffenhelfer, se înrolează în Reichsarbeitsdienst, iar în noiembrie 1944, la 17 ani, s-a înrolat în Waffen-SS, trupa paramilitară de elită a SS. A fost rănit la picior și luat prizonier de americani la 20 aprilie 1945. După eliberare, a fost cioplitor în piatră pentru morminte, ceea ce avea să-i slujească drept mijloc de subzistență în timpul studenției (la grafică și sculptură) în Düsseldorf și Berlin. A mai fost traficant pe piața neagră și baterist într-o formație de jazz. De asemenea, el a lucrat în calitate de autor și a călătorit în mod frecvent. S-a căsătorit în 1954, iar din anul 1960 a locuit la Berlin, precum și temporar în landul Schleswig-Holstein. Divorțat în 1978, el s-a recăsătorit în 1979. Între anii 1983 - 1986 a deținut președinția la Akademie der Künste (Academia de Arte) din Berlin.

Anonim spunea...

FYI
..mai multe aici!!
Reichsarbeitsdienst=detasamentele de munca fortata(nu va faceti iluzii nu ei munceau pana la epuizare,ei dadeau cu biciul,torturau si impuscau)

http://www.google.ro/webhp?sourceid=chrome-instant&ix=sea&ie=UTF-8#sourceid=chrome-psyapi1&ix=sea&ie=UTF-8&q=gunter%20grass&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=4ff15ea32

Anonim spunea...

FYI
Waffen-SS=cei mai fanatici tineri SS-isti selectionati cu mare atentie
cititi macar Sven Hassel ,16 volume

Robert Horvath spunea...

@ Lupus
Ma pregateam sa ma culc dar auzind de evreul rosu Tismaneanu mi-a trecut somnul.
@ Corleone
Scena de film......
Te-ai gandit vreodata la o intalnire pe un camp de lupta intre un tanc condus de Gunter Grass Waffen-SS si o satra condusa de tine plina de puradei ?

Robert Horvath spunea...

@ Problema lui Tismaneanu nu este faptul ca este evreu....ci un evreu rosu
urat si urat mirositor. Panica comunitatii holocaustiene a-mi umple sufletul
de bucurie. Brava Gunter !

alex parolea-moga spunea...

Salut prieteni .
Eu cred că tot ce trebuia știut despre Gunter Grass știm deja prin bunăvoința lui Don Corleone . Cu siguranță că ar mai fi ceva de adăugat dar aceasta ține de curiozitatea și interesul fiecăruia dintre noi .
S-au invocat de cîteva ori , numele și participarea mea la comentarii . Din capul locului trebuie să spun că sunt unul din muritorii cu zestre de cultură generală dar fără expertiză istorică . Ceea ce pot afirma - este susținut documentar , prin participare directă la eveniment , sau ca rezultat al judecății logice .
Aici ,subiectul este altul și nu privește istoria Mareșalului , nici intervențiile nefaste ale evreilor în teatrul de operațiuni al Armatei Romane - vezi episodul Odesa , nici covarșitorul procent academic al minoritarilor în facultățile de drept ,finanțe și medicină , mereu în detrimentul majoritarilor ...
Personal , simpatiile mele sunt canalizate spre Germania , nu am antipatii față de Israel așa cum nu am antipatii față de Rusia , SUA , Ciad ... Așadar , în ce mă privește , am a vă spune doar că nimeni nu poate impune pacea , amenințand , chiar dacă , spre a o avea , ne pregatim permanent de razboi . Cred , sunt convins că și Israelul și Coreea și Japonia și Rusia și SUA și Iranul și toate celelalte posesoare de arme atomice ar trebui să coexiste sub un control strict mondial . Statul Israel este egal între egali, mai ales că el a dat o jertfă de sange uriașă așa cum și Rusia și Germania și alte state beligerante au făcut-o de-a lungul istoriei .
Răul are un metabolism complex , eradicarea lui este posibilă doar prin cunoaștere . Este de admirat încrancenarea unora dintre noi privind anume subiecte .
TIGRI , presupune că ești la manșă , treci peste RH și nu-l considera pericol - ar fi păcat de muniție ! Suntem prieteni ...

Anonim spunea...

tocmai de asta m-am referit la Sven Hassel pentru a nu fi acuzat de tot felul de porcarii...sau partizanat de orice fel(autori sunt multi,foarte multi)

Robert Horvath spunea...

@ Multumesc maestre
Am rezerve despre continutul politic al peziei. Dar fiecare cu opiniile lui.
Ceace mi se pare revoltator este reactia oficiala a Israelului. Gunter Glass are dreptul la opinie si o tara care se considera democratica trebuie sa respecte libertatea de opinie. Urmaresc in acelasi timp cu bucurie panica evreilor rosii din spatiul mioritic. Le este frica de orice critica....si le este frica ca le vine randul.
@ Plano incearca sa scoata din ecuatie Holocaustul. El este miezul problemei si a dilemei. El este introdus de toti cei interesati si al intalnim in textul lui Tismaneanu. Plano este naiv sau face pe naivul. Israelul nu este numai a cetatenilor israelieni ci a evreilor din intraga lume. Nici un om de bine nu trebuie sa accepte repetarea unui nou Holocaust. In acelasi timp evreii care au suferit mai mult decat altii nu au dreptul de a face sa sufere pe altii. Se asteapta de la ei o inalta moralitate dar din pacate .........

Anonim spunea...

completare:
Sven Hassel este norvegian inrolat in partidul nazist norvegian si apoi ajuns intr-un batalion disciplinar,alaturi de micutzul,porta,legionarul etc
Interesant este ca tot ce a scris sunt amintiri si nicidecum inventii....altii de alte nationalitati,chiar inventeaza din multiple motive...financiare,politice,sau la ordin...exista si categoria"dusi cu capul"recte RH

Anonim spunea...

@RH
mai omule tu ai auzit de razboiul de 7 zile??
Cine a atacat fara avertisment
Da-mi un singur exemplu unul singur din 1947 incoace cand israelul a fost atacator.
Si de cate ori a fost atacat??

Robert Horvath spunea...

@ Don Corleone
Israelul este o insula minuscula intr-un ocean arab. El rezista numai prin
sprijinul american. O cultura europeana transplantata intr-un mediu ostil este greu sa supravietuiasca. Aici apare o problema. Pe SUA nu te poti baza. Cineva spunea : "Sa fii dusmanul SUA este periculos...sa fii prieten este fatal " Americanii i-au tradat pe toti si daca au nevoie de petrol va trada si Israelul.
Ai dreptate. Israelul vrea sa supravietuiasca. El nu va ataca niciodata. Paritatea este o suta la unu. Bomba atomica este un deterent si o necesitate.....

Robert Horvath spunea...

@ p.s
Israelul face schimb de prizonieri 1 soldat israelian este schimbat cu o mie de luptatori arabi. Aceasta este de fapt paritatea si nu unu la o suta cum gresit am afirmat.

Robert Horvath spunea...

@ Stimati militari
Semnati scrisoarea deschisa Regelui Mihai care are datoria morala de a salva
demnitatea armatei si memoria celor ucisi in timpul celui de al doilea razboi mondial.
Robert Horvath Deva cineast New York
“ Ostasii românii, criminali sau eroi?”

Scrisoare Deschisa
MAJESTĂŢII SALE REGELE MIHAI I AL ROMÂNIEI
http://devanewyork.blogspot.com/2012/04/intrebare-cruciala-pentru-regele-mihai.html

Trimiteti semnaturile la
ROBERT HORVATH DEVA BLOG

http://devanewyork.blogspot.com/

Lupus spunea...

Problema gravă nu este că Israelul are arma nucleară! Grav este că nu recunoaște că o are, nu acceptă un control internațional și refuză să semneze acordurile internaționale încheiate între puterile deținătoare de arme nucleare.
De aici rezultă, implicit, lipsa de responsabilitate a autorităților israeliene într-o eventuală folosire a armei.
Declarațiile belicoase ale lui Ceaușescu din noiembrie 1989, privind posibilitatea ca România să construiască bomba atomică, au fost reținute ca un eventual pretext de intervenție militară în Romania.
Noroc că Ceaușescu a fost înlăturat de revolta provocată a românilor iar guvernul Roman a predat mostrele de uraniu îmbogățit către Agenția de Control Nuclear, altfel România ar fi fost primul „Irak” atacat de Nato pentru a fi dezarmat de arma nucleară.

De ce e tolerat acum Israelul ca putere nucleară nedeclarată?

Robert Horvath spunea...

@Lupus
"De aici rezultă, implicit, lipsa de responsabilitate a autorităților israeliene într-o eventuală folosire a armei."
Ce vrei sa spui ? Confuzie totala.
Arma nucleara este un deterent. Existenta ei in mana americanilor si sovieticilor a asigurat pacea mondiala....
Cine este interesat de ONU si de toate organizatile de discursuri si de pierderea vremii ? Pe cine intereseaza daca Israelul este "tolerat" sau nu.
Singura mare putere mondiala este SUA un aliat al Israelului.
Convine sau nu el este politaiul lumii. Urmeaza ceilati aliati....din NATO care sunt si aliati ai Israelului. Pana si Arabia Saudita incurajeaza Israelul sa atace Iranul.
Romania si ea este un aliat politic si militar al Israelului.
Toata lumea stie ca Israelul are bomba atomica.
Unde trebuie sa o declare ? Cu ce se schimba lucrurile daca o declara.
La ONU care este o masina de vot anti Israel. ? Sa ramanem seriosi si
sa iesim.......

Robert Horvath spunea...

@ LUPUS
ESTI UN OM AL LEGII. POTI SA AJUTI CU NISTE EXPLICATII ?
Suntem fericiti sa primim palme si suturi in fund mereu . Pana cand ?

Guvernul României în 2002, care, bazându-se pe documentele Arhivei Naţionale şi în conjuncţie cu documentele primite de la Muzeul Holocaustului din Washington, DC, decretează, fără niciun echivoc, că PE TERITORIUL ROMÂNIEI NU A AVUT LOC HOLOCAUSTUL.
La mai puţin de doi ani, însă, acelaşi Guvern al României îşi schimbă poziţia, înfiinţând o Comisie care, bazându-se pe aceleaşi documente, decretează că


ÎN ROMÂNIA A AVUT LOC UN GENOCID DE PROPORŢII INIMAGINABILE!


ATENTIE :
CU ALTE CUVINTE ION ILIESCU SI MEMBRII GUVERNULUI SUNT PASIBILI
DE 6 ANI PUSCARIE PENTRU NEGAREA HOLOCAUSTULUI !

mos alecu spunea...

Folosirea zicerilor lui Volodea , cunoscut (si recunoscut) drept un etalon al statorniciei convingerilor si discursului , poate fi "hotaritoare" in intelegerea "substratului" celor spuse de cel caruia i se incearca demonizarea ...

Cit despre "apartenenta" la Waffen-SS ... o fi fost "coleg" cu actualul Papa ?... Sau "aparteneta" acestuia "nu se pune" , pentru ca acesta este (inca) considerat ca fiind dintre ce "buni" ?

Robert Horvath spunea...

EVREII ADEVARATI STUDIAZA BIBLIA IN TIMP EVREII ROSII DE TIP TISMANEANU ,PATAPIEVICI , UNGUREANU STUDIAZA CA SI STRABUNII...MARXISM LENINISMUL !