marți, 12 martie 2013

Miza revenirii unor pensii militare la cuantumul din 2010

Miza este pentru un număr mic de pensionari, dar destul de influenți, probabil, dacă, pe legea 164/2001 au avut cuantumuri de peste 10 000 lei, iar după recalculare/revizuire, pe baza veniturilor din întreaga carieră, unii dintre ei abia au ajuns la un cuantum cuprins între 2000-3000 lei.
Luăm doar exemplul celor 42 de pensii care pe legea 164/2001 aveau cuantum între 10 000-20 000 lei.
După recalculare/ revizuire, 2 dintre ele au coborît la un cuantum cuprins între 2000-3000 lei, 6 au coborît la un cuantum cuprins între 3000-4000 lei, 18 au coborît la 4000-5000 lei, 8 la cuantumul de 5000-6000 lei, 6 la cuantumul de 6-7000 lei, una la cuantumul de 7-8000 lei și una la cuantumul de 8-9000 lei.
Restul exemplelor bătătoare la ochi le puteți vedea în tabelul de mai jos, întocmit de bloggerul Trofin pe baza datelor comunicate pe site-ul MApN.
In forma integrala, situația statistică o puteți revedea aici.
Revenirea la cuantumul din 2010 ar impune o plafonare pentru a nu avea situații în care un număr restrîns de pensionari militari să primească un cuantum de 2, 3, 4, 5 ori mai mare decît cuantumul recalculat/revizuit potrivit veniturilor din întreaga carieră militară.




LEGEA 164 / 2001
REDISTRIBUIRE PENSII PE INTERVALE DE  CUANTUM PENSII,
IN URMA RECALCULARII / REVIZUIRII DUPA   LEGEA 119/2010
[LEI]
TOTAL PENSII
76891
INTERVALE CUANTUM PENSII [LEI]
NUMAR DE PENSII
PROCENT
<1000
1000-1999
2000-29993000-39994000-49995000-59996000-69997000-79998000-89999000-999910000-19999>=20000
<1000
11833
15,39%
5493631224300
1
0
0
0
0
0
1000-1999
36727
47,76%
26218581355211721059
4
1
0
0
0
0
2000-2999
16160
21,016%
81149869950101153121
15
4
1
0
0
0
3000-3999
7300
9,49%
151191429881615546
128
35
14
7
1
0
4000-4999
4390
5,71%
0822119081626434
129
47
13
2
2
0
5000-5999
364
0,473%
051536115123
39
18
11
2
0
0
6000-6999
22
0,0286%
006480
1
1
1
0
1
0
7000-7999
27
0,035%
024943
3
1
0
1
0
0
8000-8999
13
0,017%
000542
2
0
0
0
0
0
9000-9999
12
0,015%
002513
0
0
0
0
1
0
10000-9999
42
0,0546%
0026188
6
1
1
0
0
0



TOTAL
>=20000
1
0,001%
000000
0
0
0
0
1
0
TOTAL PENSII DUPA LEGEA 119/2010
552829385244391114646491249
328
108
41
12
6
0
76891
PROCENT
7,191%38,231%31,76%14,488%6,063%1,618%
0,428%
0,141%
0,054
0,015
0,008%
0
100%















Pentru cei care nu obișnuiesc să urmărească link-urile aceleași date în imagini.



99 comments:

Avatar spunea...

O abureala, o plezneala si praf in ochi...cine dracu crede situatia asta...situatii va aduc si eu...cum le vreti pe verticala sau orizontala??

Lupus spunea...

@Avatar
Dacă nu crezi caută-ți în tabel propriul dosar de pensie și spune-ne și nouă ce ai găsit.
Aceasta era situația la data de 5 decembrie 2011 cind se finalizase procedura de revizuire din oficiu.
Este posibil ca prin re/revizuirile din cursul anului 2012 și începutul anului 2013 situașia să se mai fi schimbat, dar nu cu mult.

iceparu spunea...

Fara relevanta.Calcule facute in baza unei hartii neexplicita.Tabelul cuprindea si magistrati militari .Dupa ce au "beneficiat" de legea contributivitatii au spus pa-pa si au ales pensie de magistrati pur.In prezent au pensia infinit mai mare.Pentru documentare intrebati-o pe ANA PAUKER.

Lupus spunea...

@Avatar,@iceparu
Dacă stai să cauți găsești cele 42 de dosare în tabel.

52554878 10013 4139
56559790 13965 4133
55556771 11449 3887
52555467 13836 3735
55556419 11449 3559

Emi T. spunea...

Si pentru 40 de pensii de 2000 de euro duci in derizoriu viata a 27.000 de ,,asistati,,...care au ajuns la nivelul de jos...cat ia acum un CAP-ist...dupa ce-si platesc rata la casa..... pe care n-au avut-o 25-30 de ani.
Tu arunci plapuma ptr. 2 paduchi ?!

Anonim spunea...

Astazi, CCR isi dezbat propriile pensii de 80% din salarii.
La ei se poate, ca vezi doamne ei sunt deasupra legii.
La ei nu este criza, la militari 60% din ultima solda nu a fost ok.
La magistrati cu 80 % pensie e ok.
La magistrati e ok sa cumuleze pensia cu salariul.
Dreptatea nu e pentru toata lumea, e numai ptr. smecheri si nesimtiti.
S-a dus de rapa tara asta, suntem ca in vestul salbatic, numai ca e Estul Salbatic.

anonim spunea...

Datele din tabelele sunt eronate/vechi/neactualizate,probabil de la inceputul lui 2012!

Anonim spunea...

Referitor la :
Miza este pentru un număr mic de pensionari, dar destul de influenți, probabil, dacă, pe legea 164/2001 au avut cuantumuri de peste 10 000 lei, iar după recalculare/revizuire, pe baza veniturilor din întreaga carieră, unii dintre ei abia au ajuns la un cuantum cuprins între 2000-3000 lei.
Asta e abureala, numarul nu este de loc mic, aproape toti fostii colegi au avut reduceri de pensii destul de substantiale.

Bella spunea...

Eu nu-i inteleg pe astia care desi au ,,burta plina,, acum.... li s-au marit veniturile..duc o ,,munca,, de gica contra cu ceilalti, cu care efectiv nu au ce imparti. Asa-s de intunecati la suflet si inima...CINE DOAMNE SUNT EI..aia pe care soarta ia ,,ajutat,, !!

Bella spunea...

Eu nu-i inteleg pe astia care desi au ,,burta plina,, acum.... li s-au marit veniturile..duc o ,,munca,, de gica contra cu ceilalti, cu care efectiv nu au ce imparti. Asa-s de intunecati la suflet si inima...CINE DOAMNE SUNT EI..aia pe care soarta ia ,,ajutat,, !!

Ifim spunea...

Întrucât nu reuşesc să iau legătura prin telefon cu casa de pensii a sectorului 3 Bucureşti pe raza căruia îşi are sediul firma al cărei angajat sunt, cu respect, pun aici întrebarea, în speranţa că voi primi un răspuns. Fiind din provincie, mă interesează dacă solicitarea unei adeverinţe privind stagiul de cotizare poate fi făcută în scris, prin poştă sau este obligatorie prezenţa solicitantului la casa de pensii.
Mulţumesc anticipat!

mos alecu spunea...

@tROfi 12 martie 2013, 15:42 :
Daca nu merge cu telefonul , incerati cu ... tancul ...:)))

://imago.com.ro/blog/index.php/2012/01/adeverinta-stagiu-cotizare-pensii/

Ifim spunea...

@moş alecu:
Mulţumesc pentru răspuns şi vă urez toate cele bune!

Lupus spunea...

Tabelul scoate în evidență că, în afară de cele 4-500 de pensii care vor avea un cuantum în plată disproporționat crescut, vor fi și cîteva mii de pensii care vor urca ponderat cîte un palier de 1000 lei.
Astfel:
-1149 pensii urcă din grupa 1000-2000 lei în cea de 2000-3000 lei
-1914 pensii urcă din grupa 2-3000 în cea de 3-4000 lei
-1908 pensii urcă din grupă 3-4000lei în cea de 4-5000 lei.
-115 pensii urcă din grupa 4-5000 în cea de 5-6000 lei.
La acestea se adaugă creșterile în cadrul fiecărui grupe de 1000 lei.

Anonim spunea...

@Bella
Buna intrebare, spunea ceva Costachel despre profesionistii in manipulare.
Cel mai bine este sa faci abstractie de ei, e pierdere de vreme sa-i bagi in seama, au acelasi text permanent, cu mici variatiuni pe aceeasi tema.

Costachel spunea...

tROfi
Adeverintele din care sa rezulte stagii de cotizare se emit de Casa de pensii a judetului(sectorului) in care locuiti ,indiferent de unde isi are resedinta firma la care dv. a-ti lucrat. Contra unei taxe ( care acum doi ani era de 10 roni, platita la casieria Casei judetene de sau a sectorului in care locuiti, fiid bucurestean, pe baza unei cereri tip,pe care vo pun la dispozitie cei la care faceti solicitarea ), in foarte scurt timp obtineti adeverinta, daca aveti datele de identificare si adresa firmei la care a-ti lucrat.Eu fiind din Buzau , Casa de pensii jud. Buzau in trei zile mi-a eliberat adeverinta de la Casa de pensii a jud. Iasi .Dupa care urmati prevederile OUG1/2012 .E bine sa luati legatura dupa ce trimiteti adeverinta si cererea de recalculare pt. stagiile realaizate dupa pensionare cu persoana care are in sarcina rezolvarea acetor probleme pentru sectorul Dv.Verificati cu atentie daca cele inscrise in adeverinta sunt reale!!! Multa bafta!

mos alecu spunea...

Sefu' , durerea asta a lu' matale cu nerevenirea la cuantumul din dec.2010 a pensiilor pe care le categorisesti ca fiind "prea mari" , ai mai prezentat-o de vreo citeva ori ...
De fiecare data rezolvarea problemei ai lasat-o "ca-n tren" :
- n-ai explicat de ce , la cei cu chelie , pensie "prea mare" inseamna a fi peste 5.000 de lei
- nu te hotarisesi daca , la cei cu nr. 52 la pantofi , pensie "prea mare" inseamna a fi peste doua sau peste noua mii de lei ...

Vad ca acuma te legi de chestia (imorala ... n'aşa ?) cu "revenirea la cuantumuri de 2,3,4,5 ori mai mari decit cele stabilite prin re...re...re..." ...
Dar , este moral ca din 2.000 sa ajunga la 8.000 ; din 3.000 la 9.000 ; din 5.000 la 20.000 ??? Si nu unu - doi ... ci cu zecile ? Măi , al dracului !!! ... ce venituri au avut acestia in prima parte a activitatii de le-au produs o asa "explozie" a pensiilor fata de cele calculate pe ultima luna ???

Unknown spunea...

ce ziceti voi de tabelele acele va spun ca sunt o porcarie,
exemplu
dosar L 164
17556588 1645 ron 1687 ron

reali sunt 1390 roni, deci 255 roni diferenta nesemnificativ dar deranjeaza dezinformarea, nimic nu pare adevarat.
Va mai dura ca sunte-m fraieri si putem rabda

Anonim spunea...

Nu inteleg ce relevanta au tabelele astea vechi, care nu au nici o legatura cu realitatea.
Si eu am primit scrisoare de felicitare de la Oprea, in tabele astea pensia se marise, apoi in decizia de pensionare a aparut cu totul alta suma, mai mica.
Exact stilul basist, hai ca-i prostim pe fraieri.
Va prostiti singuri, nu mai crede nimeni tampeniile astea pe care le tot repetati pe blog.

mos alecu spunea...

@tROfi 12 martie 2013, 16:23 :
N-aveti pentru ce !

Aveti grija !! ... s-ar putea sa se supere Baghi ca "bîntuiţi" pe alte coclauri , pentru a culege informatii , tocmai acum cind el si Nono si-au pus la punct "biuroul" care rezolva toate neclaritatile lumii ...
Cunosc , pe propria piele , ce inseamna reactia unuia ca Baghi , atunci cind i se subestimeaza hotarirea de a-si apara propriile pareri !

Anonim spunea...

@PLANO LUPUS
Referitor la :
Luăm doar exemplul celor 42 de pensii care pe legea 164/2001 aveau cuantum între 10 000-20 000 lei.

Vreau sa stiu si eu 3,4 pensionari militari cu pensii peste 10 000 ron.
De exemplu, care sunt acestia?
Sau poti sa ne comunici numele la toti aia 42 si din ce minister provin
Asta chiar ar fi interesant de stiut.
Dar cum e tot abureala, nu astept raspuns.

Anonim spunea...

Astia de la Balaceanca sau Socola oare chiar nu mai primesc deloc pacienti? A vorbit azi domn' prezident in Parlament,
a facut multe propuneri.Era bine sa propuna si o comisie medicala de psihiatri care sa verifice periodic sanatatea mentala a presedintelui, nu de alta , dar ne trezim in vre-un razboi fara sa stie nimeni prin tarisoara.

Costachel spunea...

Cipriotis ocupatus
Acele tabele vechi despre care faceti vorbire sunt asumate de ministrul apararii si de sefii de la Casa Sectoriala si pina acum nu le-a anulat nimeni!
Mos Alecu are dreptate sa faca asemenea comparatii plecind de la cuantumurule pensiilor din 2010 publicate in tabele , care sunt reale. Comparatia pe care o face privindu-i pe unii care le-au crescut enorm pensiile si pe altii carora le-au scazut la fel de mult , este de bun simt. Concluzia : Se impune o noua lege, echitabila pentru toti, care sa reflecte activitatea si meritele fiecaruia si care sa tina cont si de cei pe care sistemul i-a trecut in rezerva inainte de a intruni prevederile statutare si regulamentare din motive care nu-i privesc pe ei!Eu cred ca dupa ce se intimpla acest lucru, pe acest blog putem cu adevarat sa ne si relaxam, sa discutam si alte probleme, sda devenim mai prietenosi!

Anonim spunea...

@Costachel
Referitor la :
Acele tabele vechi despre care faceti vorbire sunt asumate de ministrul apararii si de sefii de la Casa Sectoriala si pina acum nu le-a anulat nimeni!
Ca nu le-a anulat nimeni, asta vad si eu, dar ca si le-a asumat cineva, hai sa fim seriosi, nu-si mai asuma nimeni nimic in tara asta.
Eu prin asumare inteleg ca daca se dovedeste ca am mintit suport consecintele.Ori in cazul asta, despre ce asumare e vorba?
Cat despre noua lege, ca sa zic asa, mi-ati luat vorba din gura.
Sunt pe deplin de acord.

CEZAR spunea...

Costachel ... Asta a si fost ideia scandalului provocat !! Sa se vada ca ..stim si sa se lucreze in interesul tuturor !
Unii nu au priceput...dar ii iertam!!

Anonim spunea...

Costachel
Eu zic sa ne relaxam de pe acum, ca mai tarziu nu se mai stie.
Daca se rezolva problema pensiilor militare s-ar putea sa stingem lumina pe aici.

mos alecu spunea...

@Costachel 12 martie 2013, 18:09 :
La : "Acele tabele vechi despre care faceti vorbire sunt asumate de ministrul apararii si de sefii de la Casa Sectoriala si pina acum nu le-a anulat nimeni!" .

Nu stiu daca "asumarea" , despre care vorbiti , are vreo valabilitate ...

Acelasi ministru si-a ASUMAT si scrisorile de felicitare pentru cresterea "suferita de pensiile lor" , trimise multor pensionari ale caror decizii de pensie spuneau , ulterior , "pe invers" .

Aceeasi casa de pensii ISI ASUMA ca HG S-1019/2010 NU SE APLICA celor pensionati inainte de 01.01.2011 ; dar o aplica unor "alesi ai sortii" din acea categorie .
Aceeasi casa de pensii ISI ASUMA ca sarcina (atributia , activitatea) ei este : "administrează, împreună cu Casa Naţională de Pensii Publice, sistemul public de pensii din România pentru cadrele militare în activitate, precum şi pentru cadrele militare trecute în rezervă, care beneficiază de ajutoare lunare ce se asigură din bugetul de stat, în condiţiile legii, potrivit Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare." . Deci casa de pensii : colecteaza contributiile de la cadrele militare in activitate si plateste (de la bugetul de stat) AJUTOARELE LUNARE pentru cei trecuti in rezerva ... nu ar fi avind nicio atributie in domeniul pensiilor militarilor .

Ce vreau sa spun ? Ca argumentarea valabilitatii acelor tabele prin faptul ca sint ASUMATE de niste persoane/institutii , nu numai ca nu este "utila cauzei" ... este devastatoare pentru credibilitatea acelor tabele . Este devastatoare datorita faptului ca credibilitatea acelor persoane/institutii este ... nu zero ... este sub zero !...

Anonim spunea...

@CEZAR
Referitor la :
Costachel ... Asta a si fost ideia scandalului provocat !! Sa se vada ca ..stim si sa se lucreze in interesul tuturor

Traducerea , va rugam.

Lupus spunea...

@cip
Nu fi naiv, că nu sunt detectiv ca să-ti dau și numele celor care au avut pensii de peste 10 000 lei, după 15-20 de ani de militărie.
Sunt date publice furnizate de minister din evidența Casei Sectoriale.
După nr. de dosar pe care ți le-am dat poți stabili județul sau sectorul în care domiciliază.

@mos
La cîtă indolență este la unii camarazi de-ai noștri, mai ales la cei de vîrsta mea, unii erau atît de zgîrciți că nu țineau legătura cu asociația,ca să se informerze... trebuia să plătească cotizație, nu?...este explicabil să nu i se fi recalculat pensia niciodată, pentru că nu s-a sinchisit să depună acte.Si au fost situații în ultimii 25 de ani în care Casa a solicitat acte pentru dovedirea unor sporuri.
Noroc că a venit recalcularea din oficiu și s-au trezit cu pensie dublată sau triplată... corespunzătoare vechimii matusalemice prin armată.
Situația inversă cînd de la peste 10 000 cazi la 2000, după recalculare, trebuie neapărat cercetătă pentru a vedea temeiul în care s-a acordat acea pensie pe L 164, tot așa cum se cere verificarea pensiilor mărite prin re/re

Trofin spunea...

@ mos alecu spunea... 12 martie 2013, 16:42

Cred ca un raspuns la intrebarea din finalul comentariului il gasiti in amestecul dintre perioadele in care , unii dintre pensionari ,cat au fost in activitate , au purtat cascheta si perioadele in care au purtat palarie. Poate va amintiti ce venituri aveau unii militari civili in perioada 1990-2000 !?. Mult mai mari decat soldele acelora care purtau cascheta. La recalculare , purtatorii de palarie au castigat enorm , fie ca erau militari activi, dar cu palarie, fie ca plecasera din armata pentru o sinecura avantajoasa. Greseala , voita sau nevoita , a fostului ministru al apararii,dl. Oprea, a fost ca a amestecat la recalculare veniturile si s-a folosit aceeasi formula de calcul, formula care in Legea 263 /2010 nu se mai utilizeaza ( a se vedea art. 95 al.(3)si Art.70 al.(1) din Normele metodologice la lege ( HG257/2011).Altfel nu-mi pot explica trecerea de la o pensie de 3072 lei , calculata pe baza ultimei solde , la 12299 lei lei ( pentru sceptici , dosarul nr. 04553171- tabelul din 08.Dec. 2011), calculata pentru toate veniturile , de-a valma , in anul 2011 .

mos alecu spunea...

@Trofin 12 martie 2013, 20:43 :
"Militarilor civili" ... "militarilor cu palarie" ... in perioada L.164 li se lua in calcul , ca solda de functie , salariul primit de la locurile lor de munca (alea civilesti) . La acea "solda de functie" se aplicau gradatiile "militaresti" (deosebite de cele civilesti) ; precum si (eventual) solda de merit . In final ii aplicau si sporul pentru OMM .
Ca urmare acei "militari civili" sint printre cei cu pensii (pe L.164) peste 6.000 (pensie de sef al SMG) ... in nici un caz printre cei despre care vorbeam eu .

mos alecu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Emi T. spunea...

Domnilor nu mai scrieti asa de mult..ca nu mai citeste nimeni..sau nu mai are rabdare..stim legile, ne tot invartim in jurul cozii..ca sa ce ?....unii sunt extra mariti ca au fost militari civili...altii

mos alecu spunea...

@Plano Lupuș 12 martie 2013, 20:36 :
Sefu' , da-o'n ...zda ma-sii !
Ce dracu' ... vrei sa intelegem ca pensiile au crescut , puternic , numai la INDOLENTI ? Vezi ca se supara echipa de sustinatori "crescuti" ...

Si iarasi ... gura păcătosului , adevăr grăieşte !
Deci cresterea pensiilor lor nu se datoreaza PREVEDERILOR L.119 ; acea cresterea se datoreaza "indolentei" lor de a-si fructifica un drept existent inca de pe vremea L.164 . Acea crestere nefiind datorata PREVEDERILOR L.119 nu trebuie contabilizata la capitolul CRESTERI DE PENSIE ; dracu' stie daca nu cumva acei "indolenti" nu ar fi avut pensii mai mari pe L.164 (acum , pe L.119 , scazindu-le) ...

Skywalker spunea...

@mos alecu
Ai fost disponibilizat la cerere, ai luat o traista de bani pe deasupra mai si spui ca ti-ai facut calcule, ba chiar ai emis un postulat:
"Cine nu a gindit/analizat asa ... treaba lui ... si-a meritat soarta !"
Acu' ca tot ai fost recalculat ce nu iti convine, doar ai "gindit/analizat asa" si ti-ai "meritat soarta". Ai considerat ca munca nu e pentru tine si te-ai retras ca un batran legionar(contabil) roman cu doar 20 de ani vechime.
Si eu am fost pus la dispozitie insa am hotarat sa mai muncesc nu m-am repezit ca rama'n piatra ca tine. Acum vad ca te deranjeaza ca nu ti s-a aplicat si tie HG 1019, deci contabilu' are pretentii sa fie incadrat in aceleasi grupe de munca cu scafandrul, pilotul de supersonice, parasutistul, etc. HG 1019 este o potlogarie oricum si trebuie eliminat.
Spun lucrurile astea sa stie si ceilalti cititori cu cine are de-a face.

Lupus spunea...

@mos alecu
Legea 164/2001, intr-un tîrziu, în mărinimia sa, îți da, dar nu-ți și băga în traistă(cupon), dacă nu făceai cerere însoțită de documente justificative.
Așa că, degeaba prevedea legea!

mos alecu spunea...

@Trofin 12 martie 2013, 20:43 :
Presupunind ca va urma o intrebare de genul : "Unora dintre acei militari-civili , avind venituri foarte mari , de ce le-au scazut pensiile prin re...re...re... ?" .
Pentru ca unii dintre ei au fost sine_curisti "de cursa ... scurta" . Nu au apucat sa "acumuleze" multi ani cu venituri "babane" .
Cind au aflat de trecerea la alt sistem de pensii ... s-au "cerut afara" repede (pe L.164) sperind ca pensia va "ramine asa" ... Spre nenorocul lor ... "n-a fost sa fie" , si nu s-a aplicat principiul cuantumului mai avantajos , si s-au trezit jos ...

mos alecu spunea...

Iote ca s-a trezit boul de pe coada ! Timpitul tolomac (unknown) si-a adus aminte ca , azi , n-a mincat niciun c...t ! Si si-a zis el ca acum este momentul !

mos alecu spunea...

@Plano Lupuș 12 martie 2013, 21:45 :
Am spus eu ca se vor supara colegii intru sustinerea L.119 . A venit in ajutor timpitul tolomac (unknown) ... numai ca el se "lipeste" de subiectele in discutie "ezact" ca flaimucul de bordura ... Ce sa-i facem , sefu' , astia-ti sint ajutoarele !...

Revenind ...
Dreptul la acele mariri exista de pe (si pe) vremea L.164 . Ca urmare acel drept nu este datorat L.119 ; nu trebuie contabilizat ca fiind un efect al acestei legi .

Skywalker spunea...

@mos alecu
Daca mai vorbesti vulgar te spun lui karadeniz. Te acuz de mahalagism balcanic si lipsa celor sapte ani de acasa. Mai zicea el si de a "utiliza acea parte a creierului care este responsabilă de procesele cognitive", da' aici nu pot sa te acuz, tu nu ai parti ale creierului, ai doar un neuron.
Mai bine explica trasnaia asta:
"Cine nu a gindit/analizat asa ... treaba lui ... si-a meritat soarta !"
Ai facut cerere de disponibilizare, munca pentru tine era grea si acum ai pretentii nemasurate.

mos alecu spunea...

Timpitul tolomac (unknown) , ca orice rebut de-al unui liceu militar , absolvent de scoala profesionala de MM , se da si el "pe sticla" cu diverse ziceri ...
Stiu ca degeaba-i repeti prostului ceva , dar ...:
- disponibilizarile nu se faceau la cerere ci la ordin . Solicitarile impricinatilor (prin raport scris) erau numai pentru acordarea dreptului de pensie , sau acordarea platii compensatorii (in cazul in care nu avea (sau renunta la) dreptul la pensie .
- plata (nu salariu ... dobitocule) compensatorie primeau doar cei cae nu aveau drept de pensie ... iar eu am avut drept de pensie
- legat de spusele mele ... Am aratat cum am analizat situatia ; analiza in urma careia am hotarit ca nu mai avea niciun rost "sa fentez" disponibilizarea , prin acceptarea oricarei alte situatii care "sa-mi mai lungeasca" raminerea in activitate ...

Blogger mos alecu spunea...
@Plano Lupuș 8 martie 2013, 20:57 :
Da !
Exact asa mi-am pus problema cind "s-a dat semnalul" disponibilizarilor in unitatea in care eram .
Treaba era clara ... daca nu accept disponibilizarea , care sint variantele ?
- nu se stie ce functii (la ce nivel) vor fi in viitor in unitate ... pentru pensie - cistig citiva ani vechime , dar pierd la media soldelor pe cei 5 ani din ultimii zece
- ma muta in alta unitate ... pe functie , categoric , mai mica (celelalte fiind ocupate de "bastinasi") ... fara IC si , categoric , fara SM ... la pensie - cistig citiva ani vechime , dar pierd la media soldelor ...
- in final pensia nu iesea mai mare cu ceva vechime in plus , dar cu media soldelor mai mica ...

Cine nu a gindit/analizat asa ... treaba lui ... si-a meritat soarta !
8 martie 2013, 22:23

Deci , timpitule tolomac (unknown) nu mai tot repeta ineptiile astea ... pentru ca lumea va ajunge la concluzia ca esti si dobitoc prost , pe linga ca esti un timpit tolomac ...

Skywalker spunea...

@mos alecu
Esti un aburici, minti precum respiri. Pai daca intr-o societate se apreciaza munca si tie nu ti-a placut precum spui, ai preferat sa faci cerere de disponibilizare decat sa iti castigi existenta prin munca si ai profitat de o situatie conjuncturala, acum cand ai fost recalculat ce dracu nu iti convine. Pana si hotii de buzunare au mai multa cinste si demnitate decat tine.

karadeniz spunea...

@ Plano Lupuș
Tablele acestea au suferit schimbări profunde de la data apariției lor. Să nu uităm că cele 27.500 de contestații declarate oficial pe site-ul CSP a MApN, în trei luni și jumătate, au fost precedate și urmate de alte mii de contestații. Deci la aproape jumătate din pensionarii militari datele din tabele nu mai corespund.
Nu mai comparați situația celor din MApN cu cea de la celealte structuri, care nu au suferit restructurări. Acestea nu au facut publice atâtea date ca MApN (publicarea tablelelor cu toți rezerviștii armatei române, cu unele elemente de identificare a acestora, are cred un pic de caracter penal). Acum toată lumea și în special cei din alte structuri de apărare își dau cu presupusul pe chestiile din ograda MApN, a lor ogradă fiind cu gard electric, sticlă spartă pe coama zidului și pitbuli la poartă.
Balamucul acesta al pensiilor a ajuns prea departe ca să mai fie oprit, deviat, ori ascuns sub preș. În final vor cădea ceva capete, nu pe măsura vinovăției ori a prostiei ci pentru liniștirea spiritelor.
Dar cel mai mult vor suferi cobaii pe pielea cărora s-a făcut acest experiment draconic, fără anestezie.
Domnule Lupuș vă apreciez perseverența și dibăcia și de ce nu eleganța, cu care încercați să dirijați discuțiile, subtilele ruperi de ritm, compromisurile de conștiință pe care le faceți. Dar e posibil să constatați, nu peste multă vreme, că tot acest efort nu a folosit la nimic și că ați fost la rânduvă manipulat, ca cei mai mulți dintre noi.

Ifim spunea...

@Costachel:
Va multumesc si dumneavoastra pentru raspuns, dar la casa judeteana de pensii am fost deja, trimiterea catre casa de pensii a sectorului 3 Bucuresti fiind tot ce am putut obtine de la ei. Deci, nu mi-au dat nici macar informatiile pe care incerc sa le obtin aici. Dar nu-mi sunt straine obiceiurile cu care ne trateaza cei pusi sa ne rezolve problemele. De aceea, nu am trecut cu vederea, ci chiar iau in serios sfatul lui Mos Alecu, adica de a incerca sa obtin ceva cu tancul. Asta insa, numai dupa ce voi incerca si epuiza toate celelalte solutii si metode de abordare a unei probleme. :))

Avatar spunea...

@ sofia
Adevar graiesti doamna :
,,Singura chestie buna de pe blogul asta e ca-ti imbogatesti ,,cultura,, de strada/cartier...in rest se parafrazeaza legislatia, si se discuta contra, dezvoltand ura, intre oameni. De fapt, au reusit ..sa tina dezbinat sistemul cu asta!!! Apare un semn de intrebare asupra genului asta de bloguri...cine si ptr. cine lucreaza ?,,

Ifim spunea...

@mos alecu:
Eu sper ca Baghi sa nu afle ca, in cautare de informatii, bantui si pe alte "coclauri", desi-mi va fi destul de greu sa pastrez acest secret. Trebuie sa ma intelegeti ca incerc sa nu fiu la "mana" lui! :))

Costachel spunea...

@tROfi
In Romania fiecare Casa teritoriala de pensii lucreaza cu publicul dupa cum are chef. Legea e clara si pentru ei!Va sfatuiesc sa sunati si la Casa sectoriala de pensi a MApN.La dv. trecerea timpului inseamna pierdere unor sume de bani. Ei se acorda abia incepina cu 01.01. a lunii urmatoare fata de data depunerii dosarului de recalculare pe baza acelei adeverinte.Poate nu ajungeti sa va judecati cu ei!

Costachel spunea...

@ Mos Alecu
Referitor la acele tabele, eu am spus ca singurele sume reale sint cele cuprinse in coloana cu cuantumurile vechi ,din 2010.In rest sint cu totul de acord cu aprecierile dv.Cred ca aceleasi persoane lucreaza si acum acolo, chiar daca au credibilitate sun zero in fata pensionarilor militari!

Costachel spunea...

@ Mos Alecu
Referitor la acele tabele, eu am spus ca singurele sume reale sint cele cuprinse in coloana cu cuantumurile vechi ,din 2010.In rest sint cu totul de acord cu aprecierile dv.Cred ca aceleasi persoane lucreaza si acum acolo, chiar daca au credibilitate sun zero in fata pensionarilor militari!

Lupus spunea...

@karadeniz
Situația prezentată de @Trofin este o reprezentare exactă a diferențelor dintre o lege făcută pentru comandanți fără vechime - Legea 164- și alta care stabilește un echilibru între toate categoriile de militari, printr-un numitor comun, veniturile din întreaga carieră, Legea 263/2010.
Să-i mulțumim d-lui ing. comandor Trofin pentru ideea și efortul de a întocmi această statistică.
Pe lîngă informarea în domeniu pe care a făcut-o Plano10 Walter, eu mi-am propus să apăr și interesele celor care au cîstigat prin recalculare/revizuire. DE aceea am preluat blogul.

Am recunoscut acest lucru și de aici poate să intervină și subiectivismul meu.

Oricît s-ar fi schimbat datele problemei față de momentul decembrie 2011, la care se raportează Statistica lui Trofin, un singur reper de comparație nu avea cum să se schimbe, respectiv cuantumul pensiilor stabilit pe Legea 164/2001.
Adică, miza de care vorbesc eu în acest articol este aceeași:

Cîteva sute de pensionari se luptă să reprimească sume de peste 4000-5000 lei, sume care se adaugă la cuantumul revizuit, în timp ce încă 6-7000 pensionari vor primi la pensia revizuită sume de pînă la 1000 lei.
Datele statistice pentru pensionarii MAI și SRI le găsesti și pe acest blog, așa cum au fost comunicate de Casele Sectoriale respective.

karadeniz spunea...

@ Plano Lupuș
Lupta în sine este normală și firească până la un punct. Modalitățile și armele prin care e se duce această luptă pot fi și chiar sunt criticabile și de o parte și de alta. În luptă sunt niște reguli, coduri și chiar norme de drept.
In această luptă a pensiilor, indiferent de forța, numărul și armele combatanților, rezultatul este decis, în final de un arbitru nejucător, care apreciază lupta pe alte criterii dacât combatanții. La final este foarte posibil și deja previzibil că, invingători și învinși, vom fi cu toții penalizați pentru deranjul provocat arbitrilor, inclusiv acea parte ce urmează să ne întărească trupele în viitor.
Celor câteva sute de care vorbiți nu li se adaugă doar 6-7 mii, cum spuneți, ci cel puțin 16.000 după spusele neoficiale încă ale controalelor, 27.500 după spusele oficiale ale site-ului CPS a MApN și probabil că altă cifră în realitate, dar cert, mult mai mare de cea utilizată de dumneavoastră.
Chestia asta cu echilibru între categoriile de militari, prin acel numitor comun veniturile din carieră, sună al naibi de egalitarist, șantierist și comunist într-o profesie ce nu are ca scop norma muncitoreasă cuantificată și egalitatea ci este o profesie elitistă, bazată pe o ierarhie valorică ce exclude aproape orice comparație egalitară între componenții ei. Cei 300 de spartani de la Termopile, chiar dacă în realitate au fost vre-o 7000, victorioși în fața a 200.000 pe perși, este poate cel mai concludent exemplu că egalitarismul in armată nu este benefic.
Nu are rost să reiau argumentările anterioare referitor la legea făcută, cum ziceți, pentru ”comandanți fără vechime” nici la socialismul legii 119 ce ”stabilește un echilibru între toate categoriile de militari” ci la faptul că această actuală lege, favorabilă majorității, neaplicabilă complet, prin imposibilitatea indentificării tuturor veniturilor și nici înlocuirea celor neidentificate cu un echivalent, este pe cale de fi înlocuită cu o lege asemănătoare cu cea mult hulită. Nu cred că în decizia arbitrilor a contat prea mult protestul unei minorități ce s-a considerat discriminată ci altele au fost motiviele. În final, identificarea greșită a inamicului și canibalizarea între pensionari va face ca adevăratul inamic, acuzat de unii dintre noi și apărat, cu pieptul gol drept scut, de alții, să ne dea o altă măsură a răsplății pe care ne-o datorează, care să ne mulțumească pe toți prin-un echilibru al nemulțumirii generale.

CEZAR spunea...

KARAD>>>zice,,Chestia asta cu echilibru între categoriile de militari, prin acel numitor comun veniturile din carieră, sună al naibi de egalitarist, șantierist și comunist într-o profesie ce nu are ca scop norma muncitoreasă cuantificată și egalitatea ci este o profesie elitistă, bazată pe o ierarhie valorică ce exclude aproape orice comparație egalitară între componenții ei.
DOMNULE CU TOT RESPECTUL ! MAI CITITI ODATA CE ATI PUBLICAT!! Poate va reveniti !!!

Anonim spunea...

@ PLANO LUPUS
Referitor la :
@cip
Nu fi naiv, că nu sunt detectiv ca să-ti dau și numele celor care au avut pensii de peste 10 000 lei, după 15-20 de ani de militărie.

Dreptul de pensie il au militarii cu o vechime militara de min.20 ani.
Daca exista astfel de pensii, ele sunt acordate ilegal.
Asteptam Raportul Curtii de Conturi,sau mai bine sa nu mai fiu "naiv".

Lupus spunea...

@karadeniz
Aici este o confruntare de opinii care nu trebuie să ne ostilizeze.
Arbitrii, în speță puterea politică, au din ce să aleagă astfel încît să iasă ceva/ceva, cît de cît, convenabil și pentru ei.
Ierarhia valorică, domnule, nu poate să fie un principiu comunist dacă ea este exprimată in venituri diferențiate.
Ce este comunist și egalitarist în faptul ca pensia ne este stabilită la toată lumea funnție de veniturile corespunzătoare tuturor funcțiilor și gradelor pe care le-am avut în intreaga carieră?
Echilibru este altceva decît egalitarism.
Numărul celor care au pierdut prin recalculare este cel comunicat la începutul anului 2012 de toate Casele Sectoriale.
Nu stabilesti numarul proprietarilor după numărul proceselor din instanțe care au ca obiect dreptul de proprietate.
Un proprietar poate avea mai multe procese pe rol.Așa e și cu beneficiarii de pensii(terminologie preluată de legea pensiilor din domeniul asigurarilor).

Unknown spunea...

tampiti, eu sunt influent? am avut 2100 si acum am 1800?Poate sunt si din aia cu suta de milioane dar ce face cu mine? Nu va mai dati cu parerera aiurea ca vb prostii.De fapt fiecare face ce stie si ce poate dar sa nu ma deranjeze pe mine.

Anonim spunea...

@sorin grigoras
Aici conteaza doar cei cu pensii peste 3000.
Noi ceilalti suntem de decor, oricum nu e nici un dialog, poate doar dialogul surzilor, fiecare vrea sa se auda vorbind/vada scriind, dar nimeni nu asculta pe nimeni.
Sunt 2 curente:
1.Ce nasoi sunt cei care au pierdut la pensie, niste trantori carora nu le-a placut munca si
2.Ce minunati sunt cei care au castigat la pensie, ca au servit patria pe rupte, nu ca trantorii de la pct.1
In rest, aceleasi texte pe sistem copy paste

Lupus spunea...

@grigoraș
D-ta te regăsești printre cei 1149 de pensionari cărora prin recalculare le-a scăzut pensia de la grupa 2-3000 lei la grupa 1000- 2000 lei.
Nu d-voastră reprezentați miza revenirii la cuantumul din 2010 ci cei care vor cîștiga zeci de milioane peste cuantumul revizuit.

Skywalker spunea...

Cred ca aia 300 de spartani erau unu mai prost decat altul, dupa anumite teorii. Sa ii zicem Teoria Spartana.

Anonim spunea...

Am verificat din nou datele care apar in dreptul dosarului meu de pensie.
Nu au nici o legatura cu realitatea:
In aceste tabele pensia mea a crescut cu 97 ron, iar pe cuponul de pensie si in decizia de pensionare a scazut cu fix 100 ron.
In primele tabele era si mai frumos, pensia mea recalculata era identica cu pensia veche.
Ca sa vezi ce chestie,pensia calculata dupa veniturile din intreaga activitate a iesit la leu exact la fel.
A naibii potriveala!

Lupus spunea...

@cip
Recunoaște că pensia pe L 164 este consemnată corect în tabel!

Ești tare cîrcotaș dacă negi o situație statistică doar pentru că la d-ta au greșit cu trei lei pensie revizuită.

CEZAR spunea...

Grecotei ....daca vrei o discutie stiintific argumentata - PRECIZEAZA CE VECHIME REALA AI !!

mos alecu spunea...

@Plano Lupuș 13 martie 2013, 15:54 :
La : "Recunoaște că pensia pe L 164 este consemnată corect în tabel!" .
Argumentul este imbatabil in dovedirea corectitudinii acelor tabele .

Nu stiu cum de n-ai folosit , sefu' , argumentatia cum ca TITLUL TABELULUI este absolut corect (Situatia revizuirii pensiilor in MApN) ... Cu asta faci praf pe orice circotas care spune ca acele tabele sint niste "făcături" ...


Lupus spunea...

@Mos alecu
Atît de "obiectivi" sunt cîrcotașii că nici măcar cuantumul din 2010 nu-l recunosc în Tabelul MApn pe care a lucrat domnul Comandor Trofin.

Lupus spunea...

@Mos alecu
Atît de "obiectivi" sunt cîrcotașii că nici măcar cuantumul din 2010 nu-l recunosc în Tabelul MApn pe care a lucrat domnul Comandor Trofin.

tigri2 spunea...

Circula un zvon prin targ precum ca cei care sunt pensionari si lucreaza in continuare or "beneficia'de o ajustare inferioara a pensiei,stie cineva ,ceva?
Rog "mistocarii"blogului sa nu ma "provoace 'la discutii neprincipiale ca dupa aia tot voi va plangeti impotriva limbajului colorat.sanatate maxima ,va doresc!

mos alecu spunea...

Sefu' eu propun aducerea "pe sticla" a comentariilor mele (un algoritm de calculare a pensiilor intr-una din variantele de lege a pensiilor militare) .
Facindu-si acele calcule fiecare (macar cei interesati) va putea sti ce-l asteapta in situatia "schimbarii macazului" in domeniu ; prin asta stiind in ce tabara sa se aseze .

Cele prezentate de mine acolo pot fi "excel-izate" ... pentru o utilizare mai lesnicioasa pentru cit mai multi doritori ...

//www.plano10.com/2012/06/scmd-propune-o-noua-lege-164-favorabila.html?showComment=1340905078372#c7860540703800381516

incepind de la comentariul meu din 28.06.12 17.59

Skywalker spunea...

@Cezar
"DOMNULE CU TOT RESPECTUL ! MAI CITITI ODATA CE ATI PUBLICAT!! Poate va reveniti !!!".
Nu poate !
Oricum povestioara spartana este adorabil de stupida si nimereste exact ca nuca'n perete.
Povestea reala este alta si am sa o relatez:
Cei 7000 de spartani dupa ce i-au cotonogit pe cei 200 000 de persi la randul lor au fost invinsi de cei 300 de spartani politruci, contabili, guralivi, etc. cu IC, SM, functii grasute si altele de care nu mai aduc aminte. S-a ajuns la concluzia ca daca muncesti din greu esti comunist. Pana nu se schimba mentalitatea ca omul sa fie apreciat dupa ce face nu dupa cine este, vom avea tot timpul exponeti cu asemenea opinii.

Si sa nu uit, mos alecu a facut cerere de sa fie disponibilizat pentru a beneficia de situatia conjuncturala creata pentru restructurarea armatei chiar daca putea sa ramana in activitate si sa isi continue cariera. Probabil este si el adeptul teoriei ca munca te face comunist si a vrut sa se rupa de trecut. Spun asta ca sa stiti cu cine vorbiti pe blog.

mos alecu spunea...

Sefu' ai mai avut ca "ajutoare" , in sustinerea contributelii , dobitoci ... da' atit de dobitoc ca timpitul tolomac , nu ...

Skywalker spunea...

Mosule ai uitat-o p'aia cu liceu militar ratat si scoala profesionala.

Skywalker spunea...

@cotoiul2
Nu!

tigri2 spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Skywalker spunea...

@Lupus
Dle Lupus am o propunere, creati un articol sau o scrisoare deschisa poate o citeste si ministrul muncii in care sa explicati ca sunt oameni care apreciaza munca iar spiritul legii 263 este acceptat de majoritatea pensionarilor militari. Trebuie sa ii ajutam si pe ceilalti sa se rupa de mentalitatile comuniste care au facut atat rau Romaniei, dupa cum vedeti sunt destui comentatori care pur si simplu radiaza mentalitati care trebuiau ingropate inca de acum doua decenii. Motto-ul trebuie sa fie "Omul trebuie apreciat pentru ce face nu pentru cine este".

Lupus spunea...

@tigri@unknown & @all
V-aș ruga să comentați la obiect, fără copilării.
Articolul și comentariile le-am semnalat tuturor parlamentarilor care au semnat inițiativa.
Nu-i dezamagiți cu comentarii neavenite.

karadeniz spunea...

@ Plano Lupuș
Ostilitatea există, chiar și fără o confruntare de opinii și o puteți remarca nu doar pe acest blog.
Ierarhia valorică, deși ar trebui, nu e mereu exprimată corect în venituri diferențiate. Un ofițer care face timp de doi ani UNAP, pierde mult la venituri, față de colegul mai puțin pregătit și rămas în unitate. E drept că ar compensa ulterior prin alte perspective ale carierei, dar vine restructurarea armatei și cariera se oprește așa că cel mai valoros are pensia mai mică decât colegul.
Numărul celor care au pierdut prin recalculare pleacă ce-i drept la comunicatele caselor de pensii sectoriale dar unde se oprește încă nu se știe. Ați mai văzut vre-un comunicat după un an și trei luni de rererecalculări?
Nu am spus nimic de procese ci de contestații, dar probabil și astea se țin, ca evidență, numeric nu nominal.

Emi T. spunea...

@ TUTUROR
Motto-ul trebuie sa fie "Omul trebuie apreciat pentru ce face nu pentru cine este".
Pai e simplu :
1. apreciati-l pe ,,Dorel,, cel care rupe/strica/disteuge tot..doar munceste nu?...e de apreciat..e om al muncii..work-er
2.si seful de echipa...ca doar ,,cine este el,,..care-si pune mainile in cap si este dat afara de director in urma reclamatiilor oamenilor/clientilor, ca nu l-a supravegheat bine pe ,,Dorel,,.
Amandoi muncesc...numai ca pe unul il doare la ,,tenisi,,.

mos alecu spunea...

@Plano Lupuș 13 martie 2013, 22:06 :
Car'va's'zica : "Articolul și comentariile le-am semnalat tuturor parlamentarilor care au semnat inițiativa." .
Pai , nu era fair-play , sefu' , sa ne anunti si pe noi ! Daca stiam ca finalitatea acestui articol , si a discutiilor noastre , este de a fi prezentate unor parlamentari ... ne spalam si noi pe picioare , ne taiam unghiile , ne imbracam in "hainele de duminica" !...

Si se mai vede , sefu' , ca nu s-au mobilizat "masele largi , populare , sustinatoare ale contributelii , pentru sustinerea ideii de baza a articolului ... Iar cei (unu si ceva) care au aparut ... mai mult rau au facut ideii ...

Deci ideea de baza a articolului este ca s-a cerut "revenirea la cuantumul pensiei din dec.2010" (in special) pentru citiva "profitori" ai prevederilor L.164 ; acest lucru fiind imoral se impune o plafonare a revenirii pensiilor ... Asta insemnind ca , daca nu se (poate) face acea plafonare , sa se renunte la revenirea pensiilor .

Daca discutiile se purtau doar intre cei care viziteaza blogul ar fi fost o situatie ... dar , deoarece articolul si discutiile au fost transmise (pe "şestache") parlamentarilor , pentru a-i influenta , este o alta situatie ...

Influentarea parlamentarilor ar consta in a-i determina sa nu mai sustina cuantumul mai avantajos ... iar acest lucru ar putea fi categorisit de catre unii , "mai iuti la mînie" , ca fiind o mîrşăvie ...

Lupus spunea...

@mos alecu
Cînd ieșim în public e bine să vorbim frumos... că nu se știe cine ne ascultă...
Situația statistică din 2011, întocmită de @Trofin, vorbește mai mult decît oricîte comentarii favorabile sau ne ...am face noi despre revenirea la cuantumul din 2010.
Dînșii, parlamentarii, ar putea cere Caselor Sectoriale să întocmească asemenea situații statistice, actualizate cu ultimele modificări.

karadeniz spunea...

@ moș alecu
Tot comentatorul trebuie să fie permanent pregătit în ideea că alde nenii aia ce se ocupă cu datul legilor în monitor, se mai uită și pe bloage pentru inspirație, expirație, respirație, transpirație.
Cine știe și cunoaște e mereu cu pușca încărcată. Ia uite ce frumos zice un activ mai sus în numele pensionarilor.
”creati un articol sau o scrisoare deschisa poate o citeste si ministrul muncii in care sa explicati ca sunt oameni care apreciaza munca iar spiritul legii 263 este acceptat de majoritatea pensionarilor militari”

karadeniz spunea...

@ Plano Lupuș
Dacă tot suntem sub lupa parliamentarilor și se fac propuneri de subecte din partea oamenilor muncii, propun și io o temă de dezbatere, referitoare la cea mai numeroasă categorie de meletari, soldații voluntari/profesioniști.
Senatorul PSD Alexandru Cordoș a adresat acum trei zile o interpelare ministrului apărării Mircea Dușa.
”Având în vedere faptul că actuala forţă luptătoare este formată în special din soldaţi-gradaţi voluntari, cărora guvernele anterioare le-au refuzat binemeritate măsuri de protecţie socială, vă rog să aveţi amabilitatea de a-mi preciza dacă, pentru această categorie de militari, asimilarea cu cadrele militare în ceea ce priveşte vârsta de pensionare şi acordarea dreptului la pensie militară sunt prevăzute a fi puse în discuţie la nivelul structurilor responsabile. Solicit răspuns scris. Vă mulţumesc, senator, Alexandru CORDOŞ -vicelider Grup PSD”

mos alecu spunea...

@karadeniz 14 martie 2013, 12:03 :
Legat de zisele activului ...
Daca zicatorul n-ar fi tinar (si prost) , as zice ca i-au ramas oarece deprinderi de pe vremurile cind "colectivele de oameni ai muncii , din fabrici si uzine , trimiteau telegrame de adeziune si sustinere a masurilor stabilite in cuvintarea celui mai iubit si stimat fiu al poporului ..." . Mai raminea ca tinarul (si prostul) nostru coleg (ptiu ! piei , satana !) sa propuna includerea in textul scrisorii (articolului) si a unor lozinci îmbărbătătoare , de genul : "Băşinescu si poporul , patria si tricolorul !" , "Boc , Oprea si cu Shit'an ... armata pe tobogan !" ...

mos alecu spunea...

@karadeniz 14 martie 2013, 12:55 :
Of , of , of !...
Rai mai puteti fi , unii , la suflet !

Vorbiti de funie in casa spinzuratului ! ...
Vorbiti de pensii militare de stat in casa contributionistului (colaborationistului ??) ...
//paginajuridicascmd.blogspot.ro/2012/06/proiectul-de-lucru-pentru-noua-lege.html

Vor incepe cu bla , bla , bla ... ca sint cuprinsi (militarii profesionisti) in art.6 (1) I , si gata ... s-a rezolvat problema pensiilor pentru militarii profesionisti .
Numai ca de la 50 de ani (virsta limita pentru aceasta categorie de militari) , pina la ... (spre 60 - cind pot primi pensie) ramin "ai nimanui" ...

Skywalker spunea...

@EMI T
Sa inteleg ca dupa mintea ta om este numai Dorel worker-ul si seful de echipa care se ia cu mainile de cap si directorul sunt maimute?
"Amandoi muncesc...numai ca pe unul il doare la ,,tenisi,,."
E tocmai asta e, trebuie apreciat si unul si celalalt pentru ce fac nu pentru cine sunt, unul nu trebuie apreciat doar pentru simplul fapt ca e sef de echipa si celalalt ca e Dorel.

Skywalker spunea...

De pe site-ul SCMD

"Art. 2. - Principiile de bază prevăzute la art. 2 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, mai puţin principiul contributivităţii, se aplică în mod corespunzător şi sistemului pensiilor militare de stat exceptând situaţiile în care prin prezenta lege se dispune altfel."
E, asa ceva nu se poate, legea 263 este creata in jurul acestui principiu.

Lupus spunea...

@karadeniz,@mos
Dați și ceva sugestii de rezolvare a situației voluntarilor care depășesc 50 de ani, în afară de aia ca să-și găsească alt loc de muncă pînă la vîrsta standard, prevăzută de Legea 263, anexa 6, aplicabilă și lor, precum militarilor și polițiștilor.

Skywalker spunea...

Art. 22.
"b) la împlinirea vârstei de 50 de ani, dacă şi-au desfăşurat activitatea în condiţii de muncă speciale şi/sau alte condiţii cel puţin 15 ani efectiv....".
Deci aceeasi mizerie sutin, trepadusul de birou, contabilul, sefuletul de ceva, beneficiaza de aceleasi conditii ca si scafandrul, pilotul de supersonice, EOD-istul, vedetistul(eu), submarinistul, etc. Proiectul lor de lege pute de sus pana jos.

Skywalker spunea...

Am sa fac eu o scrisoare deschisa in care sa explic care este rostul unei armate, de ce sunt foarte indignate unele personaje care au facut cerere de disponibilizare sau au vechime foarte putina in munca, pretentiile stupide ale unora si tot ce poate scoate la lumina probleme de bun simt si legalitate.
mos alecu este unul care a facut cerere sa fie disponibilizat, sa beneficieze de situatia creata in timpul restructurarii armatei in loc sa isi continue activitatea. Nu este singurul in aceasta situatie, mai sunt unii chiar aici pe blog si se dau "invatatori".

mos alecu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
mos alecu spunea...

@Plano Lupuș 14 martie 2013, 19:38 :
Nu se mai numesc "voluntari" ... se numesc "militari profesionisti" .

Mai intii trebuie sa corectez cele spuse de mine : "Numai ca de la 50 de ani (virsta limita pentru aceasta categorie de militari) , pina la ... (SPRE 60- cind pot primi pensie) ramin "ai nimanui" ..." .
Corect este : "Numai ca de la 50 de ani (virsta limita pentru aceasta categorie de militari) , pina la ... (PESTE 60 - cind pot primi pensie) ramin "ai nimanui" ..." .
Asta deoarece iesind din art.6 (1) I ... ies si din anexa 6 , si intra in anexa 5 a L.263.

Sugestii ?!? Simplu : anularea art. 6 (1) I din L.263/2010 ; aplicarea proiectului de lege prezentat la adresa indicata ...

Anonim spunea...

@unknown
Referitor la:de ce sunt foarte indignate unele personaje care au facut cerere de disponibilizare sau au vechime foarte putina in munca
Se pare ca aveti o eroare in modul de gandire:
Vechimea mica poate fi pusa in discutie numai daca aceasta vechime mica se datoreaza exlusiv persoanei.
In cazul disponibilizatilor, si aici ma refer la miile de militari disponibilizati prin desfiintareaa unitatilor, cum este si cazuul meu, prin reducerea statelor, nu se poate pune problema ca au vechime mica si vezi doamne sunt nemultumiti.
Deci renuntati la a acuza global pe cei care pana la urma sunt fostii dumneavoastra colegi, pentru ca stiti dumneavoastra niste cazuri individuale care nu sunt ok.Pe alea le stim cu totii si cu totii am dori sa-i vedem trasi la raspundere.

mos alecu spunea...

@cipriotis octopus 15 martie 2013, 08:53 :
Cetateanul caruia va adresati dvs. (unknown , lorem ipsum , lacatusul mecanic specialist in torsionarea fierului forjat , bebe , plimbaretu , tepes ...) nu a fost coleg cu cei pe care ii acuza ...
De fapt lui ii este frica de cele ce le spun eu si , ca urmare , si-a asumat sarcina de a ma neutraliza ... Nu conteaza ca habar nu are despre ce vorbeste ... el trebuie sa creeze o "ceaţă" in jurul celor spuse de mine ...
Cum dracu sa-mi fi fost coleg : cind ieseam eu la pensie , el inca mai dadea la pila in scoala profesionala de MM ...

Skywalker spunea...

@cipriotis
"Vechimea mica poate fi pusa in discutie numai daca aceasta vechime mica se datoreaza exlusiv persoanei."
Pai eu asta am spus, nimic altceva. Ori ai inteles gresit ori dai o interpretare tendentioasa spuselor mele.
Mos alecu a declarat ca si-a facut calcule precise daca sa mai ramana sau nu in activitate ba chiar a emis si un postulat:
"Cine nu a gindit/analizat asa ... treaba lui ... si-a meritat soarta !".
El putea sa ramana in activitate dar a refuzat, a preferat sa paraseasca sistemul si si-a asumat un risc pe care acum nu il mai recunoaste. Insa nici asta nu ma deranjeaza foarte tare fiecare face ce doreste si isi asuma ce risc vrea insa daca ai dat chix asuma-ti domnule greseala nu arunca cu noroi in tot ce prinzi doar sa arati ca sunt altii mult mai putin merituosi si beneficiaza de alte drepturi. Si nu e singurul care adopta o asemenea politica, el este unul dintre cei care s-a dat in vileag, mai sunt altii care se ascund in spatele unor comentarii fara cap si coada si din cand in cand mai da cu bata in balta, ba acuza de comunism, de lipsa de pregatire si alte aiureli care nu au nici o legatura cu realitatea. Daca te regasesti in categoria amintita de mine te rog simte-te liber sa fi tinta ironiilor mele.

mos alecu putea sa ramana in activitate si sa isi continue cariera insa a refuzat profitand de situatia conjuncturala creata de restructurare, a luat a traista de bani salarii compensatorii, pensie grasuta care nu reprezenta valoarea muncii depuse in interesul institutiei. Si-a asumat un risc insa a fost desoperit si adus la locul lui insa acum nu ii mai convine riscul asumat. Nu vreau sa fac comparatie cu un pungas prins cu mana in buzunarul altuia si mai face si scandal de ce a fost prins.

mos alecu spunea...

Cind de-alde I(n)gas , Cacaneu sau Dorel absolvent de scoala profesionala de MM (timpitul tolomac unknown) ... nici nu ai cum sa le explici ca sint ... cum sint ...

Timpitule tolomac (unknown , si celelalte nume aratate mai sus) ... iti voi repeta pina cind (poate) vei intelege si tu :
Timpitul tolomac (unknown) , ca orice rebut de-al unui liceu militar , absolvent de scoala profesionala de MM , se da si el "pe sticla" cu diverse ziceri ...
Stiu ca degeaba-i repeti prostului ceva , dar ...:
- disponibilizarile nu se faceau la cerere ci la ordin . Solicitarile impricinatilor (prin raport scris) erau numai pentru acordarea dreptului de pensie , sau acordarea platii compensatorii (in cazul in care nu avea (sau renunta la) dreptul la pensie .
- plata (nu salariu ... dobitocule) compensatorie primeau doar cei care nu aveau drept de pensie ... iar eu am avut drept de pensie
- legat de spusele mele ... Am aratat cum am analizat situatia ; analiza in urma careia am hotarit ca nu mai avea niciun rost "sa fentez" disponibilizarea , prin acceptarea oricarei alte situatii care "sa-mi mai lungeasca" raminerea in activitate ...

Blogger mos alecu spunea...
@Plano Lupuș 8 martie 2013, 20:57 :
Da !
Exact asa mi-am pus problema cind "s-a dat semnalul" disponibilizarilor in unitatea in care eram .
Treaba era clara ... daca nu accept disponibilizarea , care sint variantele ?
- nu se stie ce functii (la ce nivel) vor fi in viitor in unitate ... pentru pensie - cistig citiva ani vechime , dar pierd la media soldelor pe cei 5 ani din ultimii zece
- ma muta in alta unitate ... pe functie , categoric , mai mica (celelalte fiind ocupate de "bastinasi") ... fara IC si , categoric , fara SM ... la pensie - cistig citiva ani vechime , dar pierd la media soldelor ...
- in final pensia nu iesea mai mare cu ceva vechime in plus , dar cu media soldelor mai mica ...

Cine nu a gindit/analizat asa ... treaba lui ... si-a meritat soarta !
8 martie 2013, 22:23


Desi sint sigur ca nu ai capacitatea de a intelege ... sper ca cei care isi pierd timpul citindu-ti ineptiile vor intelege cit esti de idiot ...

Skywalker spunea...

@mos alecu
"Exact asa mi-am pus problema cind "s-a dat semnalul" disponibilizarilor in unitatea in care eram"
.......
"Cine nu a gindit/analizat asa ... treaba lui ... si-a meritat soarta !"
Deci cum s-a dat semnalul ai fost primul la usa cu cererea de disponibilizare, doar iti facusesi analiza temeinic, aia cu "Cine nu a gindit/analizat asa", ai gandit ca munca e pentru prosti, ori tu erai destept. Acum ca ai pariat pe un cal mort de ce dracu nu recunosti ca ti-ai jucat cariera la ruleta.
Daca ai avea un pic de bun simt ai mai emite un postulat de genul:
"Cine o mai face ca mine, ca mine sa pateasca!"
Nu ne mai aburi ca nu se zice salariu ci plata, ca numai aia aveau dreptul si alte prostii contabilicesti, ideea de baza e aia scrisa de mine, ai fugit de munca si acum te plangi ca nu e bine.

Anonim spunea...

@Mos Alecu
indiferent cat vei mai minti de acum inainte ESTI TERMINAT!!!ca om,credibilitate,onoare si cinste...ESTI TERMINAT!!micutule gunoi
Don Corleone

Skywalker spunea...

@Don Corleone
"...ESTI TERMINAT!!micutule gunoi", cred ca mai degraba "micule pungas".

iceparu spunea...

Prostia genereaza rautate.Spre surprinderea mea rautatea este mai vadita la cei ce au beneficiat de mariri ale pensiei.Din observatiile mele am concluzionat ca au pensie mai mare toti subofiterii,MM precum si ofiterii care "nu au beneficiat"de binefacerile restructurarii armatei.Curios este ca subofiterii erau nevocali pana sa se puna in discutie o noua lege.O alta categorie este cea care din diverse motive nu a promovat in armata romana si a ramas la stadiul de vesnic subordonat.In prostia lor nu constientizeaza ca decuplarea cresterii pensiei de cresterea salariului activului ii va aduce in timp pierderi enorme.Va dau un exemplu.Pensionat in 1997,colonel, cu o vechime de militar de 31 ani avea cu 200.000 rol mai putin decat un frigotehnist si cu aceeasi suma mai mare decat un strungar.Acelasi ofiter avea pensia mai mica decat solda de grad adunata cu solda de functie a unui plutonier adjutant.Daca nu luptam sa avem o lege a pensiilor militare ne paste aceeasi soarta.Tare o sa ne cresca urechile asteptand sa mareasca punctul de pensie.In plus politicienii se vor juca cu pensiile noaste precum cu pielea stiti voi a cui.Cand in sus cand in jos,precum le dicteaza interesele.In alta ordine de idei se vede ca armata construita pe sistemul piramidal a generat sentimente de frustrare,invidie,fals respect fata de sefi si superiori.Neamprostia sefilor a generat asemenea atitudini.In ceeace ma priveste cu scarba in suflet nu voi mai da atentie acestui "Blogu lui Lupus" .

Emi T. spunea...

@ bai unknown
Ti-ai echivalat studiile pana la urma ??...ce vrei de la 4 clase sa-ti puna 8 ?...si sa-ti mareasca pensia ?..

Skywalker spunea...

@EmiT
Da ba, da.

Unknown spunea...

Astia din armata au inceput sa se certe intre ei pt. pensii dar nu se gindesc la cei multi care au muncit si contribuit 40 de ani la fondul de pensii si acum primesc pensii de 700 de lei. Si unii au avut meserii chiar periculoase - ex. minerii. Dece se creaza privilegii si inechitate in tara asta ?