vineri, 29 noiembrie 2013

Victor Ponta incepe sa se ludoviceasca

Ludovic al XIV-lea
Ludovic al XIV-lea al Franței a rămas celebru în istorie cu expresia L'Etat c'est moi, adică Statul sunt eu, vrînd să sublinieze că de el depindea tot ce se mișca în Franța.
 De la o vreme, Victor Ponta a început sa vorbească la persoana I singular cînd vrea să vorbească despre acțiunile  guvernului.Un fel de a spune...Guvernul sunt eu!
Sună destul de trufaș să afirmi:  eu am dat salariile tăiate de Băsescu, eu am dat pensiile militarilor, eu ma lupt cu deficitul etc.
Corect ar fi sa vorbeasca la persoana a treia cînd enumeră acțiunile Guvernului sau ale USL-ului.
Este îndreptățit să vorbească la persoana I doar cînd spune că el a repus România pe hartă după ce a scos-o Băsescu, în urmă cu 8 ani, prin declarațiile sale iresponsabile. Aici chiar are merite personale.
Poate vreunul din consilieri îl sfătuiește să-și corecteze modul de exprimare în public, deși este greu, el izvorînd din caracterul și temperamentul  personajului politic pe care-l întruchipează.